Wat voor jongetje zien jullie dan voor je?
ZUCHT! Moeilijk zeg zo'n jongensnaam!
Wat je zegt Lila, kan ik me idd voorstellen! Iets homoachtigs heeft het wel.
Het past ook niet echt bij Julia, Laura, Emma en Sophia he? (Dit zijn niet onze kinderen, maar wel de meisjesnamen die op ons lijstje staan! We verwachten echter een jongetje.)
Suggestie van een vriendin: de naam Thomas. Dit past helemaal in ons rijtje volgens haar. Het is wel een leuke stoere naam, maar ik mis iets. Ik zoek een zachtere naam, een beetje natuurachtig, maar wel klassiek en niet verzonnen. En internationaal! Linden vinden we nog steeds heel leuk, maar het heeft te veel minpunten denk ik… Thijmen vinden we wel leuk, maar is echt te Nederlands. De ij-klank is onuitspreekbaar voor Engelsen. Als er nou een Engelse versie van was!
Ik ga nog even verderzoeken…
Mijn eisenlijstje is:
* Een naam met geschiedenis en status, klassiek.
* Een tijdloze naam. Thomas bijvoorbeeld. Niet te ouderwets of ‘zwaar’: Matthias of Fabius hebben wel geschiedenis, maar zijn iets te oud. Het moet wel fris klinken!
* Een naam met een zachte, elegante klank/natuurnaam, zoals Linden. Een beetje vrouwelijk vind ik niet erg!
* Een naam met een internationale schrijfwijze, geen ij, ui, oe. Het moet voor Engelstalige mensen niet vreemd klinken! Thijmen is bijvoorbeeld wel mooi, maar alleen uitspreekbaar voor NL.
* Geen truttige/kakkerige namen, zoals Floris-Jan of Ewout, dit is iets te veel van het goede. Status is fijn, maar niet té hockeyachtig.
* Geen namen die ordinair zijn of té overdreven Amerikaans, zoals: Jeffrey, Jayden, Kevin of Brandon. Zeker een Amerikaanse r is niet gewenst!
* Geen namen die te geknutseld/fantasieachtig klinken. Het moet wel een naam zijn die mensen ooit hebben gehoord!
* Geen namen die een lompe/boerse/harde klank hebben. Bijvoorbeeld: Teun. Dit vind ik echt geen elegante naam!
* Geen namen die zo ontzettend doorsnee zijn. Bijvoorbeeld Sander, Ruben of Bas. Dit vind ik echt heel gewoontjes, die namen springen er voor mij niet uit. Ze doen me gewoon niks.
Wat ik niet erg vind, is een populaire naam. Let wel, ik zie een gewone naam en een populaire naam als twee verschillende dingen. Een beetje verwarrend misschien, maar een voorbeeld vind ik: Noah. Dit is een populaire jongensnaam, maar toch vind ik hem niet gewoontjes of doorsnee! Het doet veel meer met mij dan bijvoorbeeld Ruben! Is ook wel een vrij nieuwe naam, Noah. Een voorbeeld bij meisjesnamen: Emma en Julia vind ik prachtig. Het zijn namen die veel voorkomen, maar ik blíjf ze pakkender en bijzonderder vinden dan bijvoorbeeld Lieke. Het verschil is volgens mij ook wel dat namen als Emma en Julia meer worden gekozen door ‘bijzondere’ mensen met smaak. Lieke is een naam die je meer vindt bij een heel middelbaar gezin.
David vind ik ook erg leuk (zelf nog gevonden). Joris vind ik niet lelijk, maar te gewoontjes. Die naam springt er voor mij niet echt uit, hij heeft voor mij niks pakkends.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?