moeilijk uit te spreken namen

• angelique

Hier hebben we het wel eens over namen die moeilijk uit te spreken zijn, en je ze daarom niet zo snel zou geven, nou had mijn zoon een jongen op de camping ontmoet, ik vraag, hoe heet, je, zegt ie Sjem, dus ik dacht huh, en vraag het nog een keer, dus met moeite zei hij nog een keer Sjem, en toen zei ik oh je heet Sem, ja dus!

Dit zijn natuurlijk dingen die niet te voorzien zijn, dat je kind een spraakgebrek heeft, dus ook met de meest simpele naam als Sem kan het dus misgaan!

groetjes Angelique

• Eponine

Dat soort ‘spraakgebreken’ zijn vaak wel over als ze eenmaal een bepaalde leeftijd bereikt hebben.

Mijn nichtje zei altijd “Otte” ipv “Lotte” toen ze klein was en als iemand aan haar vroeg hoe ze heette, maar tegenwoordig is het toch echt wel gewoon “Lotte”.

• angelique

Ja ik hoop het ook voor hem, maar dit jongetje is toch al 7 jaar!

groetjes Angelique

• sas mv 3

Dan is het tijd voor logopedie:D

• angelique

:D

• Jonne

Dat is inderdaad niet te voorzien. Zo heeft mijn zoontje een poosje Tiete geheten en zijn nichtje Doos ipv Sietse en Roos…..

• Madelief mv 1

Mijn nichtje heette altijd Losa :) Rosa was te moeilijk… in haar 2de en ahcternaam zat ook een R… maar was waren allemaal L's. En dan was het ook nog zo mooi…: Kom je rosa? Ik heet Losa … … hoor! Dus heel haar naam… geweldig!

• cejo

mijn jongste van 2 husselt met letters

Hij noemt oom Robert,oom boter.

• Bleie

Dat is inderdaad niet te voorzien, maar wel sneu.

Ik ken een Fenna die zichzelf lange tijd Nenna heeft genoemd, maar tegenwoordig heeft ze het door. Bij haar in de klas zit trouwens een jongetje dat Jam heet, wat je uit schijnt te spreken als ‘Zjem’ (het broodbeleg dus)…