Inspiratie gezocht

• RH

Ik merk de laatste maanden dat mijn namenlijstje weer wel eens een opgefrist en aangevuld mag worden. Wie van jullie heeft er inspiratie (zowel jongens als meisjesnamen)?

Eisen:

- Liefst 2 of 3 lettergrepen

- ‘Bekend’ klinkende namen, maar niet al te veel gebruikt

In het bijzonder ben ik op zoek naar namen met:

- De letters a en/of i

- Aangevuld met een of meer van de volgende letters m, n, r, t

En:

- Ik vind Phineas erg mooi, maar te Engels om hier te gebruiken Finneas vind ik dan weer wat overdreven. Ideeen in dezelfde stijl zijn welkom.

Wat ik mooi vind (o.a.):

- Meisjes: T(h)irza, Reina, Marie, Lucie, Fenna, Norah, Aurora, Liva, Mirte, Zoé

- Jongens: Tibbe, Felix, Midas, Remus, Linus, Arthur, Lennart, Armin, Noel, Charlie

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

- Meisjes: Rifka, Sifra, Tinde, Rieve, Minthe, Aster, Tijne, Niene

- Jongens: Arvid, Boris, Melle, Sixten, Lode, Ferre, Roemer, Odin

• Evva

Meisje: Arwen, Linda, Felicia, Felina, Lena, Lina, Moira, Maria, Evanne, Kaja, Vienna, Marin, Karlijn, Esra, Jindra, Marscha, Resa, Rosali, Julia, Tiana, Tiara, Phileine, Eluna, Lily, Lillian, Mika, Nika, Shiva, Isalie, Roselijn, Giulia, Louise, Rava, Elif

Jongen: Maxim, Casper, Morris, Samuel, Jonah, Mattis, Milan, Silas, Silvan, Loic, Alec, Silvian, Julien, Merijn, Cedric, Wick, Laris, Rinze, Lauric, Sixten, Timo, Otis, Merlin, Patrick,

Ik weet niet of ik in de goede richting zit, maar zit er toch wat tussen?

Groetjes, Evva ;)

• RH

De meisjesnamen vind ik wat te appart. Rifka, Sifra, Tinde, Minthe en Aster wel mooi, maar niet voor mij, Rieve, Tijne en Niene vind ik niks. Van de jongensnamen vind ik Boris, Sixten, Lode en Roemer erg leuk. Arvid en Odin zijn het niet voor mij en Melle en Ferre vind ik niks.

• RH

Lina, Lily en Nika zijn de mooiste meidennamen. Roselijn en Evanne zijn wennertjes denk ik. Wel leuk trouwens dat je mijn roepnaam er tussen hebt staan. De rest is niet echt mijn smaak. Ezra en Micah zou ik zelf eerder overwegen voor een jongen.

Maxim, Casper, Cedric, Sixten, Otis en Merlin, vind ik bij de jongensnamen erg mooi. Lauric is een wennertje, maar ik denk niet dat het hem gaat worden.

Allebei bedankt voor de suggesties.

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Misschien zit hier nog iets voor je bij dan:

- Meisjes: Ava, Britta, Cato, Dana, Erin, Florine, Gitta Hanne, Imme, Janna, Keetje, Lotta, Marit, Nina, Rosa, Sarah, Tara, Vieve, Wende, Yrsa, Zorah

- Jongens: Aiden, Basten, Castor, Dante, Ethan, Ferran, Ischa, Jeftha, Kaja, Lasse, Marijn, Nolan, Ole, Raven, Sirius, Tibor, Vidar, Warner, Yarik, Zeger

• Ruth

Gewoon zomaar wat suggesties

Morgane?

Doetze?

Feyouna?

Pleun?

Amarinth?

Elin?

Isolde?

Reiza?

Allard?

Rixt?

Jazz?

Leander?

Hunter?

Mikal?

Syd?

Sjors?

Tommes?

• Ruth

Misschien vind je op mijn site nog wat inspiratie? http://hobby.clubs.nl/verzamelingRuth

• RH

De leukste hieruit vind ik: Ava, Imme, Rosa, Wende, Marijn, Nolan, Sirius, Tibor en Zeger

• RH

Isolde, Leander en Mikal zijn wel leuk, de rest is niet mijn ding.