help

• Sanne

Wij zij op dit moment zwanger van ons eerste kindje.

Na hebben wij een hele mooie meisjesnaam gevonden.

Wij twijfelen alleen over hoe je het moet schrijven.

Is het Sienna of is het nou Siënna.

Kunt u ons verder helpen. Zodat wij ons kindje wel de correcte naam geven.

• Elif

Het is wat je zelf wil. Er zijn geen vaste regels bij spellingen van namen, zo wordt Joey soms ook als Djowie geschreven ;)

Maar volgens de Nederlandse taalregels wordt Sienna uitgesprokken als Sie-na (gewoon zoals het er staat), en wordt het pas Sie-jenna als er puntjes op de -e staan. Dus het ligt eraan hoe je het wil uitspreken, maar ik neem aan als Sie-jenna, en dan zou ik er persoonlijk puntjes opzetten. Al denk ik dat de meeste mensen het zonder puntjes ook op die manier uit zouden spreken.

• Helena mv L&M&O

Ligt er inderdaad aan welke uitspraaak je wilt.

Sienna (Sie-na)

Siënna (Siejenna)

• .

Dat ‘probleem’ heb ik met Vienne, ik vind het gewoon mooier staan dan Viënne.

Je moet gewoon doen wat je mooier vind en als mensen de naam verkeerd uitspreekt, kan je het toch verbeteren? Zie mijn topic: je naam spellen. ;)

• Lizzie

Ik vind Siënna (Sie-jenna) erg leuk !!

Groetjes Lizzie.

• Evva

Ik vind Sienna (uitgesproken als siejenna) erg leuk! Ik vind zelf puntjes op de naam nooit zo mooi.. En lijkt me ook lastig..

Ikzelf zou Sienna nooit uitspreken als Siena… Het zelfde is bij Vienne. Dat doe ik vanzelf.

Maar ik zou gewoon kiezen wat je het mooist vind.

Liefs, Evva ;)

• Jac

@Elif maar Sienna schrijf je met dubbel -n-, ik snap niet hoe je de naam Sienna als Siena kan uitspreken, dat staat er niet.

Als je de naam Sienna in lettergrepen verdeeld, krijg je Si-en-na, dan zijn de puntjes overbodig. Net als bij Vienne, Vi-en-ne.

Dus gewoon Sienna zonder puntjes, die zijn totaal overbodig. Trouwens Sienna is een prachtige naam!

• Elif

@Jac; Zo zou je het ook kunnen bekijken ja. Maar als er geen extra leestekens bijstaan dan lees ik het gewoon zoals het er staat. Ik ken geen Nederlandse regel die zegt dat Sienna's uitspraak met lettergrepen te maken heeft, maar het zou kunnen hoor. Ik persoonlijk zou het uitspreken als Siënna omdat ik weet dat dat toch vaak zo bedoeld wordt, niet omdat dat logisch is bij Sienna ‘op papier’ (jouw uitleg met de lettergrepen dus).

• Monique-Quijs

Wat vind je van Cyenna??

Anders zou ik het schrijven met de puntjes op de E vind ik persoonlijk mooier.