Je naam spellen

• .

Hieronder las ik een reactie, ‘dan zou je die naam altijd moeten spellen’…

Hebben jullie daar nooit last van dan? Ik moet mijn eigen naam áltijd spellen, omdat ze denken dat je Aniek met dubbel N spelt. Met mijn achternaam heb ik dit ook, terwijl het een hele normale naam is.

Ik zou nooit een naam niet kiezen omdat anderen het misschien niet meteen weten te spellen. Ik kies een naam én de spelling omdat ik het mooi vind.

Pas geleden vroeg ik een meisje of je haar naam zo spelde: Maeve, meteen goed en nog niemand had dat ooit goed gedaan, tsja…

• Elis

Ik moet mijn naam ook altijd spellen, maar hij is wel erg makkelijk. Alleen is de meer gebruikelijke spelling (?) anders dus.

Ik zeg ook altijd gewoon Hellen met dubbel L, anders staat er hee-len. :D

• @lie

Ik moet mijn naam ook meestal spellen. Anders kan je Ali, Aly, Allie, Ally of Alli verwachten. Slechts zelden Alie. Zou je toch niet verwachten met zo'n oerhollandse naam.

Mijn oudste twee hebben beide een naam die je schrijft zoals je het uitspreekt, maar niet zo vaak voorkomend. De namen moeten dus altijd gespeld worden. Voor de jongste hebben we een naam die ze altijd en overal zal moeten spellen omdat deze begint met ae en je dit uitspreekt als ee.

Persoonlijk zie ik het probleem van je naam moeten spellen niet zo.

• Mam van BMP

Nu ik Suus echt als mijn naam gebruik heb ik er geen last meer van maar eerst zei ik altijd gelijk “met een Z en -NE” ( Suzanne dus ;) )

Mijn meisjesnaam moest ik ook altijd even aangeven hoe je het precies schreef. En de achternaam van mijn man is te simpel voor woorden, maar toch vragen sommige hoe je het schrijft :S

Overigens vroeg de huisarts of je Maud met ou en een t schreef….. Mout????

• Isaura

Mijn achternaam word vaak fout geschreven.

En toch is het een veel voorkomende achternaam :D

Gelukkig doet niemand mijn voornaam fout.

Elke keer verbeteren lijkt me namelijk niet zo leuk

• Eponine

Mijn voornaam wordt af en toe met een -ij- geschreven in plaats van -ei-.

En mijn achternaam met -uij-, -uy- of met een s erachter, in plaats van gewoon met -ui- en zonder s.

• Bleie

Mijn voor- en achternaam worden eigenlijk altijd fout geschreven, en die van mijn vriend ook. Bij hem komt daar bovendien nog bij dat mensen als ze hem op schrift zien, geen idee hebben hoe je het uit moet spreken. En van zijn achternaam, en dus ook die van ons kindje straks, zijn nog al wat variaties mogelijk: van de, van der, van den, één o of twee ó's, en ‘rn’ of ‘ren’ aan het eind.

Dat wilde ik voor ons kindje inderdaad niet, die achternaam wordt alweer lastig genoeg. Maar de namen die we nu hebben komen wel zowel met als zonder h voor, dus dat zal er altijd wel bijgezegd moeten worden. Maar dat vind ik toch weer wat anders dan zoals wij echt je hele naam moeten spellen omdat mensen er anders echt niets van bakken.

• Blue

Ik vind het spellen van mijn naam helemaal geen probleem.

Moet mijn Franse voor- en achternaam ook altijd spellen en bovendien wordt mijn achternaam vaak ook nog verkeerd uitgesproken.

Maar ik vind het juist leuk dat ik zo'n “afwijkende” namen heb.

• Sydney

ze vragen bij instanties ALTIJD om je naam te spellen om fouten te voorkomen en in het dagelijkse leven…ach heb er geen moeite mee hoor zou voor mij geen afweging zijn een naam wel of niet te kiezen

• .

Dus het maakt niet uit wat voor een naam je neemt en met welke schrijfwijze… zelfs een Nederlandse naam kunnen sommigen niet goed spellen…

Doen wat je zelf mooi vind?!