jongensnamen eindigend op een -I-klank

• Marieke72

Ik houd niet van namen eindigend op een -i- voor een jongen.

Ik moet er niet aan denken dat die vent later 40 is en dat je hem dan nog Bodhi noemt. Maar dat vind ik ook van die Jamie, Jaimey lichting.

Mijn neefje heet Jimi en wordt al vanaf zijn 10e Jim genoemd. Dat kan nog. Maar hoe noem je dan Bodhi of Jaimey tegen die tijd?

Wat vinden jullie?

Marieke

(= kopie van reactie hieronder)

• Lizzie

Eventueel Bo en James ;)

Ik vind zelf Bodhi super leuk !

Jim(i) vind ik niks, sorry.

Groetjes Lizzie.

• Evva

Jaimy vind ik meer een meisjesnaam. Ik ken een meisje die Jamie heet, vandaar.

Bodhi vind ik ik niks.. Ik moet als ik naar de naam kijk aan India denken.. Omdat de d en de h na elkaar komen. :S

Ik vind James veel leuker dan Jaimy. Ook veel stoerder en dat is geen meisjesnaam.

Groetjes, Evva ;)

• Kaat

Ik kan ook weinig mooie jongensnamen bedenken die eindigen op een i-klank.

Anthonie, Henri, Dimitri, Jari, Jouri, Rudy, Adri en Levi vind ik niet allemaal even mooi ;) , maar ik vind het ook geen namen die na een bepaalde leeftijd niet stoer genoeg meer zijn.

• Bleie

Het hangt een beetje van de naam af. Bij Dimitri kan het wel (de Dimitri van 40 die ik ken, wordt meestal Dim of Dimi genoemd). Ik ken ook iemand (van begin 30) die officieel Robbie heeft, maar zich al zeker 15 jaar Rob noemt.

Dus, hangt er voor mij een beetje vanaf of de i-klank als verkleining is bedoeld of niet…

• Blue

Ik ken een Thomas van rond de 50, die wil liever (al sinds zijn jeugd) Tommy genoemd worden.

Het kan dus ook andersom.

Ik zou iemand die Jamie of Bodhi heet, gewoon zo blijven noemen.

We krijgen straks hele genaraties van opa's en oma die Kenji, Deveny, Bodhi, Jamie heten, dan zal niemand daar meer van opkijken.

• .

Ik ben het met Blue eens. Ik houd juist van jongensnamen die eindigen op ‘ie’… en eerlijk gezegd nooit erover nagedacht dat het later gek klinkt.

Ik ken iemand die Jackie heette, maar nu Jack wordt genoemd. Maar ook iemand die Eefje heette en nu Evelien genoemd wil worden, tsja :S

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Dat heb ik ook! Bodhi doet mij aan Boeddha denken!

• Laury

Ik vind dat er verschil is tussen zo heten en zo genoemd worden. Bij het laatste gaat het vaak om een naam die onder initimi gebruikt wordt, maar het kan ook een naam zijn die gangbaar is binnen een vriendengroep.

Een volwassen man die Jimi heet vind ik sneu. Een volwassen man die Jimmy genoemd wordt vind ik minder storend.

Met een naam als Bodhi of Dimitri is dat nog weer anders die namen horen te eindigen op een i.

Mijn inziens passen dergelijke namen niet bij 100% Nederlandse mannen. Ik verwacht niet dat NL kinderen met dergelijke namen later in de hogere salarisklassen te vinden zijn.

Ik trof laatst een verkoper die Robbie op zijn naamkaartje had staan. Hij was een jaar of dertig en ik kon hem niet serieus nemen. Ik was zijn klant en m.i. had hij zich in de zakelijke omgeving moeten profileren als Rob.