Vernoemen

• Mama Tara

Hallo!

Ik zie wat vragen over vernoemen, nu heb ik er ook nog een: hoe zouden jullie C.ornelis vernoemen (voor een jongen)?

Groeten!!

• Helena mv L&M&O

Als roepnaam:

Cor

Corné

Corneel (vind ik de leukste)

Nelis

Neel

Als tweede naam gewoon Cornelis.

• Mama Tara

Het gaat idd om tweede naam. Moet eigenlijk C.ock zijn, maar dat komt weer van C.ornelis af.

• Bleie

Als C.ornelis.

Of als de roepnaam die deze C.ornelis gebruikt (maar niet als dat C.ock is…)

• Lizzie

Nees !

Groetjes Lizzie.

• M.mv.T.S.R*en M.

onze jongste heet voluit Hendrik Cornelis……ik heb lang gepleit voor Nils als roepnaam (want die letters zitten allemaal in Cornelis) maar uiteindelijk is het Rik geworden ;) dat vond mijn man stoerder :)

suc6 ermee

ik zou dus voor Nils gaan…..

• .

Als ik een jongetje zou krijgen, wilde ik het ook vernoemen met de naam Cornelis. Maar dat is lastiger dan je denkt, want de namen die er nu uitkomen zijn nou niet echt mijn smaak.

Dus mensen, nog meer ideeën? ;)

• Blue

Hier wat namen die allemaal van Cornelis afgeleid zijn, maar dat is niet altijd goed te herkennen.

Zelf vind ik het het mooist als de vernoeming direct duidelijk is, maar daar kan iedereen natuurlijk anders over denken ;)

Corneille - Cornel - Cornelian - Cornely - Cornie - Corny - Kees - Cees - Kix - Kes - Nelo - Nelles - Nellis - Kick - (Kace - Case : heb ik in Amerika aangetroffen als vernoeming naar Nederlandse opa Kees)

• Mama Tara

Ja, Cees vind ik ook leuk. Nou, bedankt!! Eerst maar eens uit de 1e naam zien te komen:S De tweede naam is toch een stuk makkelijker, die gebruik je toch niet dagelijks.

• S.

Ik zou gewoon voor Cornelis gaan. Vind ik een erg mooie naam (zou zelfs als 1e naam kunnen wat mij betreft!)