Wat vinden jullie?

• Elif

Wat vinden jullie van de naam Lyon? Moeten jullie te veel aan Frankrijk denken of vinden jullie het ook ‘gewoon’ een naam?

Ik ben er helemaal weg van.

• Madelief mv 1

Ik denk gelijk aan frankrijk, maaaaaar dat is geen slecht idee hoor, jammer dat het zo'n grote stad is…

Revin is een klein plaatsje in frankrijk, dat vonden wij iets vriendelijker…

• Kmv4

Ik denk meteen aan het franse Lyon en zou eerder gaan voor Dion ;)

• Blue

Ik vind het ook een gewone naam. Ik ken een vrouwelijke Lionne (zelfde uitspraak als Lyon)

Maar het geeft toch niet dat Lyon ook een Franse stad is, dat is toch niet echt een vervelende associatie.

• Elif

Ik bedoelde ook niet dat het als vervelend ervaren kan worden ;)

Ik was gewoon benieuwd of jullie het vinden kunnen als naam. Ik zou mijn kind bijv. nooit Rome noemen, omdat ik dat dan weer geen naam vind.

• Isaura

Ik heb wel dat ik de stad zie en bij Lyon geen mens zie.

Lyon is te bekend, om je kind zo te noemen. (vind ik dan net als parijs, rome etc)

• .

Leon vind ik dan mooier staan en ik spreek het hetzelfde uit (Lie-jon)!

Rome vind ik nu ook niet kunnen, maar ik vind Vienne prachtig en dat schijnt ook een plaatsje in Frankrijk te zijn…

• Mam van BMP

Ik ga voor Lion. Vind ik mooier staan.

Dion is ook mooi, net wat zachter. Lion is stoerder vind ik.

• Bleie

Ik dacht eigenlijk eerst het op zijn Engels uitgesproken moest worden, als in ‘leeuw’, maar dat slaat met deze spelling natuurlijk nergens op. Met Lion zou je dat wel hebben.

Maar de associatie met de stad zou ik ook niet willen.

Daarnaast is de naam sowieso nms.

• Elif

Lion zou ik persoonlijk nooit doen, omdat dat waarschijnlijk door mensen als de Engelse leeuw uitgesproken gaat worden. Dan nog liever de Franse stad.