Roos of Sophie?

• Martha

We vinden Roos en Sophie superleuke namen, maar welke moeten we nu kiezen? Mijn man is bijna om: hij kiest dan voor Sophie.

• Hagar

Oei moeilijk!! Ik vind het nl. allebei erg mooie namen, wel heel populair maar nog steeds mooi.

Wat past het beste bij de achternaam? Als de achternaam kort is, bijv. 1 lettergreep dan zou ik sowieso voor Sophie gaan. Bij een langere achternaam is Roos misschien mooier.

Roos vind ik stoerder en vlotter

Sophie wat netter en klassieker

Wat past bij jullie?

Ik denk dat ik toch zou kiezen voor Sophie: internationaal, tijdloos en klassiek.

• Martha

Het zijn inderdaad allebei erg populaire namen! Je wilt niet weten hoeveel namen hier de revue zijn gepasseerd :) Maar we kwamen steeds weer op deze namen uit. Ik vind allebei de namen lekker vlot en ook stoer. Sophie hadden we als eerste bedacht, later kwam daar Roos bij.

• - Lieve -

Sophie (liever Sophia)! En anders Rosa. Roos vind ik alleen een koosnaampje, geen naam op zich.

• Evva

Pff. lastig hoor! Ik vind het beide hele mooie namen. Ik vind ook bijvoorbeeld Rosa mooi, ipv Roos.

Zoals Hagar al zei, kun je de naam misschien ook kiezen op basis van achternaam. Bijvoorbeeld Roos Smit, dat is zo kort. Ik vind dat persoonlijk niet zo mooi staan. Rosa Smit of Sophie Smit is dan weer een stuk leuker, vind ik.

Maar voor de rest, doen wat voor jullie de mooiste naam is! :)

• mamalief

Ik vind Roos mooier dan Sophie.

Succes mama van Jisse en Mees

• Martha

Bedankt allemaall voor het meedenken! Sophie vind ik zelf het mooiste staan bij onze achternaam. Rosa vind ik ook een mooie naam, alleen vind ik Sophie dan weer wat vlotter klinken.

• - Lieve -

Maar Sophie is weer veel populairder dan Rosa! En Rosa is tijdloos (is en blijft altijd een mooie naam en kan bij iedere leeftijd). Vind ik veel minder van Sophie.

• S.

Rosa wordt op dit forum vaak geopperd. Ik vind dat echt zo''n suffe naam! Doe mij dan maar het krachtige en vlotte Roos of Sophie!

Waar woon je? In sommige streken wordt Roos als een soort van Raus uitgesproken. Dat vind ik zoooo lelijk! Dan zou ik voor Sophie kiezen. En als je achternaam met een S begint ga ik voor Sophie. Begint hij met een IE dan kies ik voor Roos.

Tja, moeilijk…. Alletwee mooie namen!

• Lizzie

Sophie !

Groetjes Lizzie.