jongensnaam

• Dise

Hallo mensen,

zouden jullie met me mee willen denken. Ik ben over drie weken uitgerekend en heb nog geen idee wat het geslacht is van ons kindje. Voor een meisjesnaam zijn we er helemaal uit, niet veel voorkomend en komt ook niet voor in een top zoveel. Maar de jongensnaam waar we voor gevallen zijn staat op de 28ste plaats ofzo. Het zou Tijn worden, maar komt zo'n naam dan niet te vaak voor?

Hebben jullie hier ervaring mee of misschien nog een leuke suggestie.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• JE

Dat de naam op plaats 28 zou staan zou voor mij geen probleem zijn, als het maar niet in de top 5 staat. Bij jongensnamen is er volgens mij sowieso wat minder diversiteit. Als Tijn voor jullie de naam is zou ik het gewoon doen. Vind het trouwens een hele leuke naam! ;)

• Esther

Als dit dé naam is voor jullie: doen!

Voor mij zou het niet uit maken als ik de naam geweldig vind.

• Debs mv D en J

Leuke naam ‘'Tijn’'

Gewoon doen als dat DE naam voor jullie is.

Ik wilde ook niet een te populaire naam, voor mij niet zomaar een top 10 naam dus.

Maar 28 moet kunnen hoor.

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Plaats 28 zou voor mij geen probleem zijn en Tijn is gewoon een hele leuke en frisse naam! Geschreven als Thijn ook leuk.

• Bayou

Lijkt mij ook streekgeboden. Ik ken bijvoorbeeld geen enkele Tijn hier in de omgeving.

En plaats 28 is nu ook weer niet zo, dat je de naam op iedere straathoek tegenkomt.

Gewoon doen

• Jorsum

Het zou mij niet storen dat de naam in de top 30 voorkomt, als deze maar niet bij de top 10 zit…. En al zou deze erbij zitten, en het mocht echt jullie naam zijn, waarom dan niet.

Persoonlijk vind ik Tijn geen leuke naam, maar dat heeft niets te maken dat deze populair is!

Succes ermee!

• Evva

Hele leuke naam, Tijn!

Iedereen kiest zijn favoriete naam, en als dan toevallig sommige Tijn leuk vinden en jij ook, dan zou ik die naam toch gewoon doen! :). Tijn kun je ook als: Thijn, Tyn, Thyn schrijven. Maar misschien vinden jullie Tijm ook leuk?

Groetjes!

• anoniem

Of Thieme?

• Cerise

Hai,

Tja, Tijn komt niet zo vaak voor. Maar er is ook nog Thijs, Thijn, Martijn, Maties, Ties, Tijl ed.

En de top-20 jongensnamen zijn allemaal ‘stoer en kort’. Dus hoewel het niet in de top-lijsten voorkomt, ben je verre van origineel. Het is aan jezelf om te kijken hoe belangrijk je dat vindt!

Cerise