Sara of Sophie?

• Cerise

Nou, ik zou wel rekening houden met de Top-10.

Sophie is gewoon populair en dat je er nu geen kent, maakt de kans op naamgenootjes in de klas (of later op het werk) straks niet kleiner. En Sophie O, Sophie 2, kleine Sophie of Blonde Sophie klinkt toch minder leuk.

Voor mij moet een naam ook een beetje speciaal zijn.

Sophie is de Karin/Sandra/Monique van de jaren '80. Bijna zeker van naamgenootjes.Je hoeft echt niet superorigineel te zijn, maar nóg een Sophie. Wel een beetje saai.

Cerise

• Monique-Quijs

Ik vind dat je je hart moet volgen en dat is nooit saai!!!!

Ik vind Sara leuk maar daar ken ik er ook genoeg van…

Sophie is een tijdloze mooie naam!!!!

• Irene

Bedankt allemaal!

Ik heb zelf met 2 Irene's in de klas gezeten en heb dat nooit als een probleem ervaren! Mensen kunnen de naam Sophie saai vinden, maar wij vinden het wel een prachtige naam en daar gaat het natuurlijk om!

Sara is ook een populaire naam, daar kennen we er al wel meer van in onze omgeving. Gelukkig hebben we nog even de tijd om te kiezen!

• Danielle

Sophie

• Elif

Sophie veel mooier dan het duffe Sara.

• Marieke72

Helemaal niet met Cerise eens.

Onze kinderen hebben ook top 10/20 namen: R oos E va M ax.

Ik vind top 10/20 namen gewoon de mooiste die er zijn. Ik hou niet van namen wat mensen amper kunnen onthouden of uitspreken. Waarom zou ik dan een naam kiezen die voor mij een B-keuze is?

Dus Irene, doe lekker wat je hart je in geeft. Als wij nog een dochter erbij zouden krijgen dan zouden we haar ook Sophie noemen. Prachtig!!

Marieke