Watvinden jullie van ....

• Cerise

Mooie naam, Mare.

Ik snap wel wat je bedoelt qua uitspraak. Ik ben het ook bij Jade (ja, de jam staat daar) en nog een aantal. Jade vind ik ook prachtig. Het is maar net hoe storend je het zelf vindt denk ik.

Ik vind het goed kunnen hoor. Femme en Mare klinkt ook als een prachtig setje!

Cerise

• Bleie

Hele mooie naam, staat ook op mijn lijstje.

Wat vind je anders van Merle?

• Mv F&B

Merle is al bij vrienden:D

Mare hoor je wel vaker maar hier in de buurt nog niet echt. (we weten het geslacht nog niet) maar ben nu 39 weken dus zal wel niet lang meer duren.

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Femme en Brent vind ik leuk!

Femme en Mare niet zo. Mara vind ik leuker dan Mare!

Wat ik leuk vind naast Femme:

Amber

Bente

Bloem(e)

Cato

Daantje

Diede

Diese

Dinte

Ellemijn

Hanna

Isabel

Jade

Jette

Jonna

Julie

Lente

Lieve

Linde

Lotte

Mette

Milla

Mirle

Niene

Noortje

Roos(marijn)

Sara

Silke

Suze

Tessa

Tijne

Tinde

Veerle

Wende

Yfke

Zee

Zonne

• Hagar

Mare vind ik wel leuk, maar ik heb toch ook sterk de associatie met Maar uh….

Ik vind Femme en Mare ook niet echt een leuke combinatie eerlijk gezegd. Het wordt dan toch teveel eh/uh op het eind..

Marin of Maren vind ik mooier en beter bij Femme passen.

Brent vind ik leuk!

Ook de betekenis dat het bitterheid kan zijn vind ik minder:

'Mare is een vleivorm van Maria, met als betekenis “bitterheid” of Marina dat afgeleid is van het Latijns Mare dat “zee” betekent. Mogelijk heeft Mare ook een Germaanse oorsprong: het woord mar betekent "befaamd'

• isra

ik vind het een mode naam die nu wel leuk is, maar erg saai, doet me toch denken aan mara=bitterheid.

zou dan eerder gaan voor marin of maro hoewel ik ook die namen saai vind,

• Evva

Ik vind het nog steeds een leuke naam. Ik wist niet dat het afgeleid was van Maria, en daarom ook Bitterheid betekend. De naam vind ik juist helemaal niet bitter klinken e.d.

• Debs mv D en J

Hele leuke naam.

Brent is ook heel leuk bij Femme.

Marit misschien wat?

• Fee

Mare, hele mooie naam! Vind het ook een leuke combi Femme en Mare! Hier is toevallig vorig jaar een Mare in de kennissenkring geboren.