Wat vinden jullie van Ayaan?

• Maaike80

Kortzichtig of niet, het is een (negatieve) associatie die veel mensen zullen hebben. Je kunt je afvragen of je je kind daarmee op wilt zadelen.

• Helena mv L&M&O

De naam op zich vind ik erg mooi, de associatie minder. Hoe jij het ziet is 1 ding, maar de naam heeft voor veel mensen een hele negatieve lading. Zou ik mijn kind niet willens en wetens meegeven.

• Cerise

Hai Helena en ook Maaike,

Denken jullie niet dat die associatie verdwijnt als er eenmaal een kleine blonde Ayaan geboren is?

Zo'n nieuw mensje heeft natuurlijk een hele eigen identiteit. Ik kan me voorstellen dat de eerste ingeving van mensen is om er Hirsi Ali achteraan te denken. Maar dat blijft toch niet zo? Of zie ik het niet goed…

Ben nog steeds weg van de naam dus, snif

Cerise

• Isaura

Bij mij blijft er dezelfde associatie ookal is het een lief klein blond meisje

Zo heb ik dat ook met andere namen

o.a. Michael dan denk ik gelijk aan Micheal Jackson

en Britney dan denk ik gelijk aan Britney Spears

etc.

• Bleie

Ik zou ook niet de associatie met Ayaan Hirsi Ali vinden, en vind de naam bovendien helemaal niet passen bij een blond meisje - veel te Afrikaans.

Oh en btw, de Koran is zo'n 700 jaar oud, niet 2000 (dat is de Bijbel)…

• Mira

Ik vind het een erg mooie naam, qua klank, maar ook de betekenis.

Stel dat je kind nu geboren wordt met de naam Ayaan, dan zal het in het begin misschien vergeleken worden met Hirsi Ali, maar over een aantal jaren speelt dat toch niet meer zo hoog, ik bedoel het heet geen Hitler ofzo.

Dat zal altijd blijven als een no no, maar Ayaan, kom op zeg zo ernstig was dat ook weer niet. Ik zou zeggen als dat voor jou de naam is doen.