Wat vinden jullie van Ayaan?

• Cerise

Hai allemaal,

Ik ben namengek en op het moment helemaal weg van de naam Ayaan.

Leuk dat ik dit forum heb gevonden, lekker ‘kletsen’ met gelijkgestemden :-)

Wat vinden jullie van Ayaan? En kan het voor een Nederlands meisje?

De naam is van origine Afrikaans/Arabisch en betekent: gift of god.

Dank! Cerise

• Cerise

Hmm… nog eens gezocht en nu zie ik dat het een mannelijke naam is. Das niet leuk.

Of vinden jullie het niet erg?

Ayaan Hirsi Ali is toch ook vrouw?

Cerise

• Evva

Ja, klopt.

Ayaan. Ik vind het best een mooie naam, maar ik moet de hele tijd denken aan een kapitein die naar zijn zeemannen roept ofzoiets, :S Ik weet niet of ik het eerder voor een meisje of jongen zou denken. Voor een meisje van Ayaan Hirsi Ali, maar voor een jongen lijkt het een beetje op Adriaan, maar dan een verkorte versie. maarja. De betekenis is ook mooi, gift. :)

• Maaike80

Ik moet inderdaad meteen aan Ayaan Hirshi Ali denken, ik weet niet of ik dat wel zou willen voor mijn kind…

• Lizzie

Ik denk ook meteen ‘Hirsi Ali’ er achter aan !

Ik zou het dus niet kiezen.. dan zou ik eventueel nog eerder Ariane / Ariaan kiezen..

Of Ayana !.. Dat vind ik mooi. Kan je altijd nog afkorten.

Groetjes Lizzie.

• Jizz

Ik zou om bovengenoemde reden (Hirsi Ali) mijn kind ook echt niet zo willen noemen.

Zoals Lizzie al zei, Ayana of misschien is Ayane een optie, klinkt ook nog veel liever.

Kris vind ik niet mooi en de verkleiningen ook niet.

Roos vind ik wel heel leuk.

• Cerise

Dank jullie wel.

Ayana oid vind ik niets.

Waarom is het zo erg als je denkt aan Ayaan Hirshi Ali?

Er zijn toch wel meer bekende Nederlanders wiens voornaam gebruikt wordt voor kleine kinderen?

Vinden jullie haar niet leuk, of is het door haar Somalische afkomst, of omdat er zoveel ‘gedoe’ is om haar heen? Of nog erger: omdat islamieten wellicht -ook- een negatieve associatie zouden hebben met een andere Ayaan?

Cerise

• Isaura

Weet jij wie Ayaan Hirshi Ali is? Zo ja dan wil je dat je kind daar niet mee geassocieerd wordt hoor!

wat ik slecht vond is o.a. Ze vond dat vooral laaggeschoolde asielzoekers werden teruggestuurd, terwijl hoger opgeleiden mochten blijven.

en ze is o.a. een leugenaar! : Hirsi Ali vertelde in 2002 ook zelf dat zij delen van haar vluchtverhaal had verzonnen

en: Vanwege deze uitspraken, en het feit dat Hirsi Ali volgens velen een afvallige moslim is, reageerden verschillende islamitische organisaties en individuele moslims furieus. Velen deden daarop aangifte wegens discriminatie, maar Hirsi Ali werd uiteindelijk niet vervolgd voor haar uitspraken.

En ze heeft niets voor niets doodsbedreigingen gehad ;)

En natuurlijk ook nog is ze terug gekomen uit de vs (heeft daar na in 2e kamer gezeten te hebben tijdje in vs gewoont) en ze kwam alleen terug omdat ze van de nederlandse staat geld kreeg voor beveiliging (dus van ons geld!!) en niet in de vs

(info van wiki)

• Isaura

trouwens genoeg redenen om een kind niet te wille associeren met Ayaan Hirshi Ali??

• Cerise

Hai Isaura,

Ik lees haar biografie op Wikipedia toch anders. Ik vind haar een geweldig sterke vrouw. Ja, haar komst naar Nederland was niet vlekkeloos, maar wat zet zij zich in voor een betere wereld. Ze heeft haar ideeen over de Islam en ik vind dat zij die mag uiten. Doodsbedreigingen mag je nooit goed praten. Ze zet zich in voor vrouwenrechten, een nuancering van een boek van 2000jaar oud en de vrijheid van meningsuiting. Ze heeft allerlei grote prijzen gewonnen voor haar werk.

Ik houd van sterke vrouwen die niet snel terugdeinzen. Ze weet wat ze wil en laat zich niet weerhouden, net als een Rushdie.

Maargoed, ik ben ook fan van Mabel, ook zo'n geweldige vrijheidsstrijdster.

Ik snap het wel dat mensen het anders zien en ik kan me jouw visie dus wel voorstellen, maar ik vind hem wat kortzichtig. Toch moet ik het meenemen als we deze naam zouden overwegen voor een kind. Want ik kan het wel een positieve associatie vinden, ik wil niet dat ze problemen krijgt vanwege haar naam.

Cerise