Wouw, wat een hoop reacties zeg!! Erg leuk om te lezen, bedankt allemaal!!
Naar mijn idee zijn namen als Fleur, Anna, Sophie erg saai naast Eva.
Leuke meisjesnamen:
Veerle (had ik zelf ook al bedacht!)
Yara
Sara (niet te bijbels naast Eva??)
Silke (was onze nr 2 naam bij Eva, lang tussen deze 2 getwijfeld!!)
Sam (maar misschien is 1 lettergreep echt te kort bij onze achternaam, heeft ook maar 1 lettergreep en 3 letters)
Lola )vind mijn man te ordinair)
Julie
Charlotte (misschien ook te saai naast Eva)
Jasmijn
Noortje
Jade
Silve (Nog nooit van gehoord, maar heeft echt iets!! Iemand meer info over deze naam?)
Febe (zelfde als Silve, nooit gehoord, maar heeft zeker iets. Hoe spreken jullie dit uit??)
Merle
Livia (lijkt alleen misschien veel op Eva?)
Liene (zou in ons geval ook leuke vernoeming zijn, mijn oma heet Lien)
Ines (vind dit op papier altijd erg mooi, maar weet nooit zo goed hoe dit uit te spreken)
Babet
Rosa
Emma (lijkt alleen wel erg veel op Eva!!)
Esmee
Suze
Karlijn
Marlot (ziet er leuk uit zo op papier, verder nooit gehoord. Hoe spreken jullie dit uit?)
Jongensnamen:
Julius!!! (echt mijn favoriet, helaas vind mijn man het heel erg vreselijk)
Jorn (vind mijn man niks)
Jorg (vind mn man ook niks)
Olivier (vind mn man in elk geval erg leuk, ik twijfel nog, misschien Oliver beter, maar dan wordt t weer zo Engels)
Hidde (is echt mijn lievelingsnaam, nog boven Julius. Helaas vind mijn man het echt helemaal afschuwelijk)
Marijn (de favoriete naam van mn man is Merijn, ik vind t wel aardig, maar niet echt ‘wouw’)
Simon (heel leuk, erg jammer dat je nu Nick en Simon hebt waardoor ik die naam ineens tot een andere ‘categorie’ vind horen)
Ruben (heel leuk, jammer ook top 10, dus naast Eva wel saai. Maar dit is ongeveer de enige jongensnaam die we beiden leuk vinden, als Eva toch onverhoopt een jongen was geweest had ze waarschijnlijk Ruben geheten, betekend tenslotte ook oudste zoon)
Tijn (helaas al in de familie)
Giel
Zoals jullie zien is jongensnaam echt lastig voor ons.. Ik heb in elk geval weer wat nieuwe ideeen, maar blijf deze site volgen.
Bedankt!!
groetjes!