Geboren!

• Red mv D (210507) en J (280609)

Al geruime tijd lees ik hier mee en post ook wel eens berichtjes. Ik was zwanger en we waren op zoek naar een leuke aparte naam voor ons kindje. Helaas heb ik hier niet DE naam gevonden, maar wel veel kanshebbers. Afgelopen zondag is onze dochter JORUNN geboren.

We hadden verwacht dat het een duidelijke naam zou zijn, makkelijk uit te spreken. Helaas is dat niet zo. Maar toch… Jorunn is Jorunn en de naam past bij haar. Wij zijn er immens blij mee. Net zo blij als met dat prachtige kleine meisje!

• Piano

Gefeliciteerd!

Prachtige naam, staat op mijn lijstje.

De mensen zullen wel snel wennen aan haar naam en binnenkort is ze voor iedereen gewoon Jorunn!

Leuke combi trouwens, Dagmar en Jorunn.

Groetjes,

Lila

• Laura

Gefeliciteerd!

Ik vind de naam helemaal niet mooi, doet me denken aan Jorn op zijn Gorrukums.

• Amber

Wat een mooie combinatie! En gefeliciteerd met jullie tweede dochter!

• .

Van harte gefeliciteerd! Ik heb deze naam nog nooit gehoord en het is ook niet mijn smaak.

Waarom hebben jullie gekozen voor dubbel N?

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Gefeliciteerd!

@ Isa Kaya:

JORUNN

Usage: Norwegian

From the Old Norse name Jórunnr, derived from the elements jór “stallion” and unna “to love”.

• Nona

Mooie naam! En een mooie combi!

Hoe spreken jullie Jorunn uit? Ik heb de neiging om het als “Jorroen” uit te spreken (beide lettergrepen kort, dus niet zoals in Jeroen).

• Mam van BMP

Whahaha nou inderdaad, het is Bjorn zonder B ;)

• Bleie

Gefeliciteerd!

De naam is ook niet mijn smaak, en zou ook niet weten hoe ik het uit moet spreken…

• Lins

Van harte gefeliciteerd!Ik vind het een erg mooie,sterke naam en mooi in combinatie met Dagmar.Ik kan me wel voorstellen dat het een wennertje is voor veel mensen die niet op de hoogte zijn van Scandinavische namen.