Jongensnaam drama...

• Amber

Ik had altijd al moeite met het vinden van een jongensnaam, maar nu ik zwanger ben vind ik echt niets meer leuk.

We zoeken een niet te veel voorkomende, Nederlands klinkende, tijdloze, stoere, eigenwijze jongensnaam.

Helaas kan ik geen voorbeelden geven van namen die ik wel leuk vind. In de buurt komen: Cas, Kender (helaas denk ik gelijk aan Barbie als je hem afkort) en Basten (mijn broertje heet Bas, dus geen optie).

Wie helpt???

• Inez

Rijk? Zo heet die van mij:-)

Berend, Hugo, Quint, Wolf, Rover, Boet, Gaius, Boele, Guus, Eijse?

• Ik mv Casper en Fiene

casper

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Alec

Boris

Coen

Dante

Ezra

Fedde

Gino

Hidde

Ivar

Jort

Karst/Karsten

Lode

Marijn

Noud

Olaf

Pepijn

Quinn/Quint/Quinten

Rens/Rense/Rinse

Sieb/Siebe

Teije

Valentijn

Wout/Wouter

Xander

Zeb

• Bayou

Het zijn niet allemaal namen van Nederlandse oorsprong, maar ze kunnen wel makkelijk uitgesproken worden in het Nederlands:

Lander - Joren - Kester - Alex - Jelmer - Ides - Doron - Roemer - Maurick - Faber - Benten - Floren - Birger - Jenten - Ceder - Helder - Jorrit - Miron - Zeger - Siebren - Wander - Raf - Mels - Benck - Denz - Gib - Jelt - Stach - Joes - Len(n) - Ot(t) - Rix - Ward

• angelique

Ingmar:D

gr.Angelique

• Isabel

Jesper !!

• Amber

@ Bayou, Dat bedoel ik inderdaad, het hoeft geen Nederlandse oorsprong te hebben als de klank maar Nederlands is. Stach spreek je dat gewoon uit als Stag??

• - Lieve -

Ja, Stach spreek je uit als Stag. Mijn neef heet zo :D Ik heb dus goede associaties met die naam. Zijn broertjes heten Bruyn & Ghijs.

Zeger vind ik ook een topnaam!

• AnnA.

Silvan :D

zo heet mijn zoon!

wij wilden ook een naam die niet te veel voorkwam en die niet moeilijk uit te spreken was.

heb er altijd hele leuke reacties op gekregen!