Vernoemen: wat vinden jullie?

• Helena mv L&M&O

Mijn vriendin heeft drie kinderen (een zoon en twee dochters) en is nu zwanger van de vierde, een jongetje.

Ze hebben besloten om het jongetje te vernoemen naar de partner van mijn vriendin. Het jongetje krijgt dus dezelfde roepnaam als zijn vader.

Wat vinden jullie hier van?

Zouden jullie ook jr. achter de naam laten zetten?

• Nona

Ik zou dat niet doen, nee. Omdat ik vind dat ieder mens zichzelf is en zijn eigen karakter heeft en omdat ik vind dat door een vernoeming er een grote druk op het kind komt te liggen. Ik stel me dan direct voor dat de mensen vragen “Dag Jan Jr, word jij later ook grote baas van de firma?” Door die vernoeming creëer je een beetje een verwachtingspatroon en ik persoonlijk vind dat verkeerd.

Nona

• Fransje7

Nee dat vind ik niks. Lijkt me niet leuk voor zo'n kind. En jr. vind ik erg Amerikaans…Lijkt me ook zo raar voor de andere kinderen…

• Esther

Ik zou op deze manier niet vernoemen, ik zou mijn kind niet dezelfde naam als zijn/haar ouder willen geven. Lijkt me ook verwarrend maar bovenal vind ik het heel erg egotripperig over komen. Jr. er achter is te Amerikaans naar mijn zin. Als er in een familie een traditie is van het vernoemen van bijvoorbeeld de eerste zoon met steeds dezelfde naam zou ik daar wel aan mee willen doen maar liever niet in de eerste naam.

• M.mv.T.S.R*en M.

Tim onze oudste is ook vernoemd naar zijn papa…mijn man heet voluit Teunis Pieter met roepnaam Teus en Tim heeft dus ook als officiele namen Teunis Pieter maar wel met een andere roepnaam….omdat ik het gewoon niet practisch vind ;) en zeg nou zelf…..welk kind wil er nu opgezadeld zitten met een naam als Teus??? :D

dus mijn mening: in de officiele naam ok….maar de roepnaam zou ik nooit het zelfde doen

• Isaura

Zeker geen jr. doen daar zit het kind zijn hele leven mee.

Je kan ook gewoon de 2e naam vernoemen naar de vader

of een wijziging maken in de voornaam van vader en die geven