Orginele jongensnaam

• Mama Tara

Hallo!

Heb al een paar keer meegelezen hier, maar ga nu toch eens ook een vraag stellen. Ik ben 6 mnd in verwachting van 2e zoon en het lukt maar niet een leuke jongensnaam te vinden. Ben vrij lastig wat dat betreft, moet aan nogal wat eisen voldoen namelijk:

- minimaal 2 lettergrepen

- hollandse naam

- niet rijmen op iets

- niet kunnen afkorten met -je of -tje

- liefst niet beginnen met een T

Iemand suggesties voor deze lastige persoon??

• Mama Tara

Oja, en niet in top 50 voorkomen!!!

• Nona

Oeps!

Volgens mij kan je het bijna niet vermijden dat mensen rijmpjes of grapjes maken over een naam. En als mensen niets vinden rond de naam, dan wel rond een karaktertrek van het kind zelf. En wie echt een naam wil verkleinen met -je of -tje zal dat ook doen, hoe moeilijk het ze ook gemaakt wordt.

Dus zou ik gewoon op zoek gaan naar een mooie, lange, Hollandse naam die niet begint met een T en die niet in de top 50 staat.

Ben als Vlaams zelf niet zo thuis in de Hollandse namen, dus ik ga je mijn ideeën besparen, maar ik wens je wel veel succes met de zoektocht naar DE naam voor jullie zoontje.

groetjes

Nona (voorheen ava)

• Mama Tara

Haha, ja, tis nogal een lijst, maar bij de eerste is het ook gelukt, maar een 2e, dat is nogal een uitdaging he!!! Pfff lastig hoor!

• Lizzie

Ik wilde Timon als suggestie geven, maar die is wel met een T !

Suggesties:

Jago

Milo

Nino

Rico

Kaja

Reza

Ezra

Deon

Lorca

Dante / Danté

Bodhi

Pepijn

Renzo

Tycho

Mer(l)ijn

Julius

Raven

Rowen

Morris

Mikai / Nikai

Zilver

Zit er al iets bij ?

Groetjes Lizzie.

• Madelief mv 1

Révin :)

• - Lieve -

Arthur

Adriaan

Casper

Christiaan

Daniël

Elias

Floris

Frederik

Julius

Jurriaan

Karsten

Nicolaas

Pieter

Pepijn

Samuël

Sebas

Sebastiaan

Tristan

Valentijn

Zeger

Zoiets?

Liefs,

Lieve

• Hagar

De 2 voorwaarden van rijmen en -tje zijn wel moeilijk, op bijna alle namen is wel te rijmen of een verkleinwoord te maken..

Mijn opties:

Maurits

Matthijs

Laurens

Olivier

Ruben

Joris

Floris

Hugo

Victor

Duco

Ludo

Huib(ert)

Hidde

Allard

Anthonie

Casper

Jurre

Is dit een beetje je stijl? Zo niet, dan zoeken we gewoon verder!8-)

• cejo

ik kom niet verder dan Leon en Justus

• Bayou

Ik heb de top 50 even niet bij de hand, maar ik doe een poging.

Arend - Alex - Andries - Antoon - Arend - Arjan - Arnout - Corneel - Dancker - Dinand - Ewout - Faber - Florens - Gerben - Harmen / Hermen - Hessel - Ides - Jelmer - Jeroen - Jochem - Jonas - Jorben - Joren - Jorick - Jorrit - Jurren - Justen - Lander - Lennart - Lutijn - Marnix - Maurick - Percijn - Reinier - Reinout - Roeland - Roelof - Rogier - Rombout - Romijn - Servaas - Silvijn - Wessel - Wibout - Boudewijn - Diederik - Jorian / Joriaan - Leander * - Marius * - Roderik - Melle * - Jacco

* = vind ik zelf heel mooi