Kai > vind ik echt niet mooi, heeft naar mijn mening een te harde klank
Milan > vind ik op zich wel mooi, maar ook saai doordat het zo vaak voorkomt
Zara > vind ik leuk, maar niet WAUW
Danae > is te lang
Bodhi > te extravagant
Flynn > vind ik te engels
Jonas > een beetje te saai
Quinn > buiten Quinten hou ik niet van namen met een Q
Silvan > niet mijn smaak, geen idee waarom
Tycho > Tyche vind ik prachtig voor een meisje, maar Tycho vind ik te stoer
Viggo > te stoer, te macho, een beetje fout
Vince > vind ik nog wel gaan, maar niet echt mooi
Nino > vind ik leuk, zeker sinds de film “Le fabuleux destin d'Amélie Poulain”, maar ik las deze naam ook eens voor een meisje en dan klinkt het zo lekker stoer (ja, ik hou wel van stoer bij een meisje, maar niet van te stoer bij een jongen)
Noam > heeft een beetje een raar einde
Liam > doet me te veel aan de Pfaffs denken
Avi > doet me denken aan een Vlaamse zangeres (Afi) die ik eigenlijk maar niks vind
Ravi > vind ik meer iets voor een gekleurd kindje
Noah > een beetje saai doordat hij te vaak voorkomt, maar op zich wel mooi
Kaja > heeft wel iets, maar ik vind het ook een wennertje
Reza > te brave meisjesnaam
Ezra > vind ik mooier voor een meisje dan voor een jongen
Lorca > doet me denken aan Mallorca en ik heb echt niets met plaatsnamen
Tica > deze schrijfwijze vind ik niet mooi, liever Tika, maar dat doet me dan weer denken aan een ekster uit een boek (“Blinker” van Marc De Bel)
Kika > vind ik een kindernaam
Talitha > vind ik te lang en te poppemiekes-achtig
Eigenlijk valt het me op dat ik een hele andere smaak heb qua jongensnamen dan qua meisjesnamen. Mijn smaak qua meisjesnamen is vrij uitgebreid: van namen als Manou en Tita over namen die eindigen op een a (zowel klassieke als aparte), naar namen die eindigen op een doffe e of namen bestaande uit 1 lettergreep. Liever korte namen dan lange, met uitzondering voor namen zoals Valentina, Sofia en Victoria. Voor jongens val ik voor korte namen (maximum 2 lettergrepen), eenvoudige namen (Lander, Senne, Birger,…) en oude namen zoals Klaas, Stan, Toon, Miel,… Maar die jongensnamen passen totaal niet bij namen als Manou.
En over Tita. Ikzelf heb Ti Ta Tovenaar nooit echt gezien, dus heb ik die connotatie niet. Bovendien spreek ik Tita kort uit (Ti-ta) terwijl je Ti Ta Tovenaar lang uitspreekt (Tie Taa Tovenaar). Ik heb ook het idee dat Ti Ta Tovenaar bekender is in Nederland dan hier in België. En ik vind Tita ECHT wel een mooie naam. Maar ja, ieder zijn mening, hè. Gelukkig vallen we niet allemaal voor dezelfde namen: de wereld zou maar saai zijn. Bovendien staat het helemaal niet vast dat ik die naam of Manou ooit echt kies. Wie weet ga ik voor totaal iets anders.
groetjes
Nona (voorheen ava)