Sophie of Josephine?

• Geertje mv 2

Poeh, beide prachtige namen, maar als roepnaam zou ik kiezen voor Sophie.

(heb ik zelf ook gedaan :D )

Josephine vind ik persoonlijk erg lang (en statig) als roepnaam, hoewel ik 'm prachtig vind!

Myrthe & Sophie vind ik ook de mooiste combi.

Als je de naam gebruikt voor het kindje in je buik wat voelt dan het beste??Daar zou ik op afgaan, ik heb bij beide dochters het karakter redelijk in kunnen schatten / kunnen voelen voordat ze geboren waren en de namen passen ook echt bij hen!

• Lins

Josephine vind ik een prachtige klassieker en tenminste niet zo populair.

• Marloes

Joephine! Eigenlijk vind ik Fien nog veel leuker, maar als doopnaam is Josephine heel mooi. Sophie is echt veel te populair en eerlijk gezegd is het ook niet helemaal mijn naam.

• Helena mv L & M

Myrthe en Sophie vind ik erg mooi.

• S.

Ik vind Sophie het best bij Myrthe passen en ook de mooiste naam. Ik hou van klassieke namen maar Josephine is er net een die ik minder vind.

Wat vind je van Charlotte?

• liz

Zeker Sophie ook al zijn er al veel meisjes met deze naam t blijft een mooie naam!!!!

Ik zou het zielig voor je dochter vinden als je haar Josephine zou noemen!!

• Kaat

Huh, zielig??? Dat vind ik nou niet echt van toepassing op de naam Josephine.

Ik vind Josephine/Josefien een prachtnaam! Maar ja, Sophie ook.

• Noni

Moeilijk! Ik vind ze allebei mooi bij Myrthe. Ik zou denk ik gaan voor Sophie.

• ollie

Zelf zou ik kiezen voor Sophie,

Josephine vind ik wel erg oubollig klinken

• Femk

Bedankt voor jullie reacties! Super! Mijn man en ik kiezen voor Sophie! Ook al is het een populaire naam, wij kennen niemand in onze omgeving die zo heet. We vinden em gewoon erg mooi!