en we zijn er toch niet uit... (isis, lieve, fille)

• Ella

Hi,

Tijdje geleden hier gepost voor namen voor ons meisje dat in oktober komt :-)

De namen die nu nog steeds op ons lijstje staan zijn:

Isis & Lieve

Ik ben nog niet 100% overtuigd, dus zou toch graag wat aanvullingen hebben en van jullie willen weten welke naam jullie leuker vinden en meer tijdloos is?

• Siria

Isis. Ik denk niet dat Lieve tijdloos is, vind 'm zo vreselijk zoet en ik blijf het geen naam, maar een bijvoegelijk naamwoord vinden.

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel

Isis is denk ik tijdlozer dan Lieve. Lieve is nu even populair, maar ik blijf het een aanhef vinden.

Suggesties:

Aine

Clea

Dido

Diede

Diese

Dijne

Dille

Dinte

Ella (je eigen naam?)

Ersa

Febe

Fee

Fië

Hebe

Hege

Iva

Juno

Kinge

Lore

Mara

Meia

Moon

Nikè

Nona

Rhea

Rune

Suze

Tijne

Tinde

Vere

Vieve

Zee/Zeë

• Lieve

Ik vind Isis juist een héle erge modenaam. Die hoor je nu echt ontzettend veel en overal. Bovendien vind ik 'm hard en niet zo vrouwelijk. De naam Lieve hoor je wel iets vaker dan eerst, maar nog steeds niet veel. In 1992 waren er een stuk of 18 in Nederland. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het heel leuk is om Lieve te heten :D En dat met die ‘aanhef’, dat is echt geen enkel probleem; het dwingt mensen om creatief te zijn ;) Er zijn genoeg andere aanheffen dan ‘Lieve Lieve’ die je kunt gebruiken.

Fille vind ik ook een hele mooie naam! :)

Dus ik zou gaan voor Lieve of Fille!

Liefs,

Lieve

• Yvon

Onlangs is hier een Lieve geboren….2e naam is de naam van haar mama (ook met een L ) en toen de achernaam (ook beginnend met een L). Bit too much :+

Isis!! Ik blijf Lieve een nu naam vinden die nu even ontdekt is vanuit België.

• Marieke72

Lieve is volgens mij heel erg in opmars. Ik kan hem zeker niet lelijk vinden, maar het lijkt mij gewoon onpraktisch.

Isis doet me vanaf het begin af aan al aan crisis denken. Sorry.

Marieke

• Lila

Isis!

Prachtige naam :)

• Kim

Isis! :-D

Lieve in nederland echt modenaam, Isis minder.

• Marloes

Het zijn allebei modenamen, maar wel hele mooie! Ik vind ze beide even leuk en zie er hele leuke types bij. Fille vind ik helemaal niets.