hoe spreek je uit en wat vinden jullie?

• yente

Hoe spreek je de naam EYA uit?

Ik denk zelf Eeja maar misschien is het wel ij-ja?

Wat denken jullie? En wat vinden jullie van Febe Eya Elisabeth als naam? Ik denk erover om ons dochtertje zo te noemen….

Ik hoor graag wat jullie vinden?

groetjes!

Yente

• Lizzie

Eeja of IJ-ja kan allebei. Ik neig meer naar IJ-ja omdat ik denk aan het woord Eye ;)

Groetkjes Lizzie.

• Siria

Ik zie het meer als een uitroep dan een naam.. En ik zou ‘m door die uitroep-associatie dan ook uitspreken als Eeja. Als Eya stuk leuker, en dan vind ik het wél een leuke naam, maar als ik ’m zo op papier zie.. Nee.

Dan zou ik er eerder Eija van maken.

• Elis

Ik zou het uitspreken als Eya en vind de naam heel erg mooi!

De combi van namen vind ik ook prachtig (FEE).

• Siria

'Als Eya stuk leuker, en dan vind ik het wél een leuke naam,'

Ik bedoel natuurlijk uitgesproken als IJ-ja wel een leuke naam ;)

• Elis

haha uitspreken als Eya… ik bedoel dus ee-ja :D

• Helena mv L & M

EEja zou mijn uitspraak zijn.

Ik heb het even opgezocht maar als ik de naam googel kom ik uit op dat het een moslimnaam is.

Eya betekent “teken” of Koranvers.

Ik weet niet of je dat een bezwaar vind?

• nikki

ben het met elis eens!

• Rose. mv 4 + 22/10/09

Hmm, Eya gebruiken we hier als bijv het begin van een mail of als een uitroep :? net zoals ‘Hey’ en ‘Heya’. Toch vind ik de klank opzich wel leuk, eigenlijk. Ik spreek ‘m dan wel uit als Ee-ja (op z’n Nederlands), maar als ik er meer over nadenk heb ik de neigeijg toch Ij-ja te zeggen (van het woord ‘eye’).

Febe Eya Elisabeth vind ik in combinatie erg mooi en als je de naam Eya niet als roepnaam gaat gebruiken (want misschien te veel verwarring) zou ik bij deze combinatie zeggen: DOEN!

Rose.

• yente

Dank jullie allemaal voor jullie eerlijke reacties!

Ik heb er heel veel aan al blijf ik het lastig vinden. Succes verder en ik blijf de site zeker volgens want ik blijf toch verder kijken naar namen in deze categorie.

groetjes!