Namen kiezen

• Lisa mv Jélin

Ik vind het soms moeilijk om te zien wie een naam oppert om een serieuze keus te maken voor hun kindje of iemand die een naam oppert om eens te kijken of anderen het ook mooi vinden.

Niet dat mening zou veranderen, maar bij laatstgenoemde zou ik eerder kreten als; gadverdamme uitten. En bij eerstgenoemde zou ik het iets voorzichtiger willen zeggen.

Hebben jullie hier ook wel eens moeite mee? Ik weet namelijk dat toen ik serieus op namenjacht ging toen ik ongeveer 20 weken zwanger was, ik erg moeilijk tegen kritiek kon én ook echt gekwetst was soms door het commentaar. (Terwijl als ik het later teruglas bést meeviel ;-))

Misschien dat het slimmer zou zijn als het in het begin van het topic duidelijker wordt vermeld?! Of misschien ben ik wel de enige ;-)

Groetjes Lisa

• nikki

ik snap je..

soms heb ik van die namen die anderen ineens heel ordi of nietszeggend of wat dan ook vinden,terwijl ik dat eigenlijk niet vond/vind.maar dat is ieder zijn of haar mening en die respecteer ik ook.

ik vind bijv. dean erg leuk en stoer voor een jochie,en in een eerdere topic vonden sommige mensen dit een redelijk ordinaire naam. het is mischien ook wel een beetje wat voor een ouders en kindje je erbij ziet.als je een heel ordi koppel ziet met een kind die elise heet is alles ordi..terwijl elise normaal vaak een klassieke naam is.

laatst vond iemand jelin toch ook ordi? vind ik zelf niet.

• Mam van BMP

“Niet dat mening zou veranderen, maar bij laatstgenoemde zou ik eerder kreten als; gadverdamme uitten. En bij eerstgenoemde zou ik het iets voorzichtiger willen zeggen.”

Vind ik dus onzin! Je mening veranderd niet dus waarom zou je het anders brengen? Daar is dit forum juist voor, ongezouten meningen van onbekende! Juist fijn als je een naam echt serieus wilt kiezen dat je echte meningen hoort en niet “apart maar wel leuk voor jou”.

• Flo

Ik ben ook voor gewoon ongezoutte je mening geven. Dat weet je als je hier je vraag stelt.

• Fenna

Ik vind reacties als “ieks!” en “gadverdamme” sowieso niet echt interessant.

Als ik vraag wat mensen van een naam vinden, weet ik van te voren dat er zowel positieve als negatieve reacties op zullen komen. Ik ben dan ook niet geïnteresseerd in hoeveel procent van de prikkers hier Eva een mooie naam vindt en hoeveel procent niet. Liever hoor ik het waarom.

Van mij mag dat best ondersteund worden met termen als “ordinair”, “kak” of kleuternaam". Ook als mensen zwanger zijn van een kind. Je weet dat je kan rekenen op negatieve reacties als je hier een vraag stelt. :)

Je hoort toch liever vóórdat je een naam werkelijk gegeven hebt dat 'ie als wel erg ordinair of ballerig wordt gezien in plaats van pas daarna.

Ik ben geen moeder in spé, maar zou als zwangere wel graag eerlijke meningen krijgen. Ook als die negatief zijn, zolang er een goede onderbouwing bij zit ben ik tevreden (en reacties als “iel” of “nms, maar vooral doen als jij het een mooie naam vindt!” gaan bij mij gewoon het ene oor in en het andere weer uit :)).

Fenna

• Zea

Haihai,

Ik reageer milder als het kind al geboren is, of geef helemaal geen mening, maar alleen felicitaties.

AIs de moeder nog zwanger, dan geef ik ijn ongezouten mening :D

Zea

• Lieve

Ik reageer inderdaad ook milder als het kind al geboren is ;) Maar ik let sowieso wel op of ik niet iets héél vervelends zeg over een naam. Ik las eens een bericht (op en ander forum) en iemand schreef iets in de trant van: bij de naam Bibi zie ik een domme, blonde, rondborstige vrouw voor me, etc. Zoiets zou ik nou echt nóóit schrijven! Dat vind ik echt niet kunnen…

• Lisa mv Jélin

Oh, maar ik geef wel mijn eerlijk mening. Zo bedoel ik het niet. Alleen soms merk ik dat er nogal misverstanden ontstaan. Zoals laatst met Dunya en Nikki.

En soms is de term; ‘ik vind het geen mooie naam’. De vaste prikkers willen meer. Zo ook ikzelf. Alleen zwanger vond ik het erg moeilijk, dus daar houd ik op mijn beurt rekening mee. Maar ik ga dingen zéker niet mooier maken dan ze zijn. Maar zoals Lieve zegt; ik let wel op of ik niet iets héél vervelends zeg wanneer het een serieuze overweging is.

Enniewee, ik word er niet duidelijker op. En ik zal het voortaan meer als Lieve doen; altijd opletten ;-)

• Jo mama van 3

Heh nee, eruit met je mening! En lekker lak hebben aan de kritiek als je voor jezelf weet dat het DE naam is. Als je om een mening vraagt moet je niet verwachten dat mensen hun woorden afwegen.

Jo

• Yvon

Ik probeer correct te reageren omdat een naam uit liefde gekozen en gegeven wordt. Als iemand weg is van Priscilla, wie zijn ‘wij’ dan om die naam af te kraken?.

Ieder zijn of haar meug.

Wel kan ik in een rijtje foute namen Priscilla opschrijven.

Soms schrijf ik iets te gehaast waardoor het, bij nader inzien, wat bot overkomt :+