Tongbrekers

• Marloes mv R+C

Wat vinden jullie nu echt een naam die problematisch is om uit te spreken?

Ik heb dat met die tennister, Arantxa. Ik snap niet waarom de x niet op een andere plek staat.

gr. Marloes

• Sophia

Het is een Baskische naam. Bij die namen komt dat vaker voor. Zo heb ik eens een Maritxa ontmoet. Ik vond dat toen ook heel lastig.

Ik vind Bengt een mooie Scandinavische jongensnaam, maar ook wel een beetje een tongbreker…

• San mv 2

Heb zelf moeite met de uitspraak van Merle.

Daardoor wordt het voor mij een minder mooie naam.

• Maeve mv L. & J. & ?

Ik dacht ook meteen aan Arantxa.. :D Moet echt heel goed kijken en dan uitspreken alsof ik in groep 3 zit..

Ik vind namen als Merle, Veerle, Sverre etc. juist absoluut géén tongbreker.

Maar…. ik denk dat het komt door mijn limburgse accent. Ik spreek geen rollende r/kinderen-voor-kinderen r uit, maar onze r zit achter in de keel, vandaar weinig moeite met de omschakeling van de r naar de l (voor in mond)..

Mooie namen vind ik dat zelfs..

• Marloes mv R+C

Ik kan me dat wel voorstellen Meave, ik heb het even getest en dat maakt de klanken inderdaad makkelijker uit te spreken.

Ik kan bijv. Arantxa niet in een geheel uitspreken, moet echt even een halve seconde er tussen laten. Arant-ksa!

gr. Marloes

• Isa

ROEL… Mijn r rolt niet, dus het klinkt nergens naar haha

• Lisa mv Jélin

Paul en alles met een begin-R. Alles met een r erin wordt sowieso een kaknaam, omdat ik de r eigenlijk niet kan uitspreken :-S

• Lila

Ik heb ook een beetje moeite met r-namen.

Maar mijn turnpartnertje heette Rune en na een tijdje kon ik het wel, en ik vind ook best veel r-namen mooi, dus het zou met niet zo snel tegenhouden denk ik ;).

Arantxa vind ik ook wel een tonbereker ja :D!

• Lieve

Anantxa is inderdaad een verschrikelijke tongbreker! Ik verslikt me er zowat in! Veerle vind ik geen tongsbreker, maar spreek het dan ook dagelijke uit ;) Merle, Imre, Sverre etc. vind ik ook geen probleem. Ben wel benieuwd waar de prikkers die deze namen moeilijk vinden om uit te spreken, wonen. Want ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je Veerle moeilijker uit te spreken vindt als je een ‘rollende r’ hebt.

• Lins

Ik heb moeite met de zeer alledaagse naam Paul.Breek dus geregeld mijn tong.Ook bijv. Tijl en Kjell krijg ik mijn mond moeilijk uit,terwijl Wil en Mel dan wel weer willen lukken.