Skylar

• Blue

Ik ben ooit ergens de schrijfwijzen Skuyler en Skuylar tegengekomen, misschien is dat een optie.

• Laura + ? (28 juli '09)

Skuular, en dan verbeteren. Ze leren het vanzelf.

• Daisy

Skeij-lar

• Maaike

Volgens m ij spreek je dez enaam uit als Skuular

maar ik zou zeggen, als ik dit niet wist: skailar.

• Belle.

Skuu lar

en in Engelstalige landen als Sky-lur (als in Sky-lucht)

• Jol

Hallo Leanna,

Als dit voor jou dé naam is zou ik het doen en dan gewoon verbeteren als mensen het niet goed uitspreken. Het went vanzelf…

Onze drie (geadopteerde) kinderen hebben een voor Nederland zeer ongebruikelijke voornaam. Dat was in het begin voor iedereen wennen en je bleef spellen en de uitspraak voordoen, maar op een bepaald moment is het voor iedereen gewoon en is het probleem opgelost.

Groeten,

Jolanda

• Red, D (210507) & 250609

Als je het ECHT op z'n scandinavisch (zweeds in mijn geval) wilt spreken dan zou het zelfs Sjuular moeten zijn. De -k spreken ze daar uit als een ‘j’. Maar idd, Skuular klinkt beter :)

• xEmx

Als dat zo is, dan is het Sjuular toch?

Ik vind het altijd vreemd om een naam verkeerd uit te spreken, dat is het nadeel van die scandinavische namen.

Ik wed dat Kjeld daar ook niet uit gesproken wordt als ‘kjeld’. Ik zou zo'n naam daarom nooit geven, of met de originele uitspraak.

• MarjoleinAM

Ik dacht dat deze naam van oorsprong Nederlands was? Verbastering van een oud woord voor scholier?

Schuyler - Guarded;scholar J

Skylar - Guarded;scholar M/J

Skyler - Guarded;scholar M/J

Uistpraak.. Tsja.

• nikki

bij gtst was er ook even een meisje uit scandinavie met die naam.volgens mij sprak je die uit als skuu-lar en scheef je als: skyler