Gehoord/Gelezen

• Lieve

Ik ben deze weken weer een aantal (voor mij nieuwe) namen tegengekomen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Bobbie (m) - Nieuw kindje op KDV.

Dop (j) - Las ik bij de tandarts in de ‘Vrouw’

Manja (m, neem ik aan) - Hing een tekening bij de tandarts met die naam, ik dacht nog: wie maakt er nou een tekening voor de tandarts, haha :D

Libelle (m) - Gelezen op een ander namenforum

Lef (j) - Niet gehoord/gelezen, gewoon benieuwd of de mensen die Lev een leuke naam vinden, Lef ook leuk vinden.

Benne - Er was een jongetje in de speeltuin met deze namen (was met zusje mee ;)) Ik verstond eerst dat hij Bente heette, haha. Maar hij heette dus Benne, een afkorting voor zijn volledige naam: Benjamin.

Liefs,

Lieve

• Alex

Bobbie – is wel schattig voor een (jongensachtig) meisje… maar als dat de volledige naam is vind ik het wel een beetje te.

Dop? – dat is geen naam…

Manja – Leuk wel! Rijmt alleen met Ranja… maar nou en, ik vind 'm leuk

Libelle – een prachtig woord, maar als naam… nee, toch niet

Lef – nee

Benne – dat is leuk!!!

• Lila

Bobbie: leuk voor de hond, of eigenlijk zelfs niet. Nee voor een klein meisje wel schattig, maar voor een vrouw van 40 :?

Dop: hahahaha, en dan vinden sommige mensen mijn namen speciaal :)

Manja: Ja heeft wel iets, voor een ander

Libelle: Hmm past in het straatje van Vlinder en Zee, dan liever Lente of Merel.

Lef: Dat is dus de reden waarom ik Lev niet leuk vind.

Benne: Nee niet leuk, Ben dan schattiger.

Lila

• Mam van BMP

Ik reageer alleen even op Lef.

Ik vind de naam Levin helemaal super. Kan je afkorten tot Lev / Lef. Dat vind ik dan ook wel leuk klinken. Maar schrrijfwijze Lef vind ik niks!

• Marloes mv R+C

Dop.. Ja die vrouw heet volgens mij Dop Kruimel (of heb ik het mis?)

Ze is af en toe in het nieuws, ze is woordvoerder ergens van geloof ik (justitie?)

gr. Marloes

• Anja.

Heb Dop ook gelezen in de Vrouw.

Het was een jongentje van 9. Het broertje heette Rijk.

• Hagar

Bobbie-naam voor hond

Dop-Ken de naam alleen van tv van Dop Kruimel (is vrouw) is officier van Justitie in Amsterdam. Zowel voor jongen als meisje niet mooi

Libelle-teveel associatie met het tijdschrift, niet mooi

Manja-weleens van gehoord voor een meisje en ben de naam Nanja ook weleens tegengekomen, jaren 80 associatie

Lef-niet mooi

Benne-niet mooi, Benjamin wel mooi trouwens. Heb ook weleens van Binne gehoord (friese jongensnaam)

groetjes Hagar

• ***Noni***

Manja vind ik leuk, maar wel voor een ander