maartje of fiene

• Pietje Puk

Fiene

Maartje is wat gedateerd

• Laura + ? (28 juli '09)

Ik vind allebei niet echt wat…. Maartje wat ‘van vroeger’ en Fiene vind ik geen naam.

• Lila

Mare, koosnaampje Maartje :)

• Mirel

Fiene, mooie zachte en tijdloze naam. Net als Casper.

Maartje vind ik echt vreselijk, ik vind het niet kloppen als een volwassen vrouw zo'n naam heeft. Sowieso hou ik absoluut niet van ‘tje’ namen.

• Marlous

Ik ben fan van de naam Fiene, dus zou voor Fiene gaan.

Maar Maartje is ook heel mooi, beste vriendin van mij heet zo.

Haar koosnaam is Maart en dat klinkt toch best stoer.

• Zea

Hai!

Ik heb een zwak voor Maartje. Héle lieve, leuke, sprankelende ‘heldere’ naam. En ook - wat mij betreft - helemaal in het straatje van Casper.

Tja, het is een -tje naam, maar wél een leuke ;-)

Zou het heel leuk vinden als het een Maartje geboren wordt :)

Fiene vind ik een beetje lomp.

Zea

• Rose. mv 4 + 22/10/09

Fien =D en anders dan maar Fiene, die vind ik een ietsiepietsie zeurderig maar lang niet zo erg al Maartje, die ik (sorry!) de sufste naam ooit vind.

• Hagar

Ik vind Maartje ook niets. Namen met -tje vind ik niet mooi.

Fiene vind ik veel leuker dan Maartje al hoewel ook Fiene niet mijn smaak is. Ik vind de naam wat hard door de F. Vind zachtere meisjesnamen mooier.

• Lieve

Ik ben het helemaal met Zea eens. Maartje is een topnaam.

En ja dat -tje, dat vind ik eigenlijk helemaal niet storend. Maart wordt dan inderdaad een afkorting en dat klinkt wel vrolijk en stoer, maar ook lief :D

Ook erg leuk naast Casper! Daarbij is Fiene een uitgekauwde naam. Misschien komt 'ie niet voor in jouw omgeving, maar daar krijgt de kleine Fiene later wel mee te maken (middelbare school, studeren etc. ;))

Liefs,

Lieve

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Casper en Maartje!

De klank en letters staan mooi bij elkaar, en het is een lieve, maar toch stoere naam!