Populaire namen, maar waarom?

• Hagar

Er zijn een aantal populaire namen uit de top 20 waarvan ik niet snap dat ze zo populair zijn. Hebben jullie dit ook en bij welke namen?

Ik heb dit bijv. bij:

Maud: ik vind dit een hele harde naam voor een meisje en denk ook altijd aan havermout…

Tess: te kort, te hard, onaf (moet het niet Tessa zijn?)

Lucas: een klassieke naam en in het buitenland veel gegeven, maar ik snap deze naam niet zo…vind hem toch ouderwets en oubollig overkomen

Jayden: ordinair

Jesse: kan het niet goed uitleggen, niet mijn smaak

Het betekent overigens niet dat ik alle andere namen uit de top 20 mooi vindt, maar die snap ik dan wel…!

• Amber

Zo snap ik niet dat er nog steeds mensen zijn die hun dochter Sanne noemen… Zo saai!!

• Kim

Ja heb ik ook heb even gekeken naar top 20 van 2008 op familieberry

1 Daan –> zo geweest

2 Tim –> ook zo van vroeger

4 Jayden –> ordinair

9 Lars –> klinkt hard

12 Stijn –> afschuwelijk en zo van vroeger

14 Sven –> is echt niets

16 Bram –> zie bij Stijn

3 Lieke –> vind ik echt niets

8 Eva –> beetje geweest

13 Maud –> te hard klinken

17 Iris –> nee vind ik echt niet mooi

19 Tess –> te hard

20 Amber –> niet mooi

De rest gaan en zitte maar enkele mooie tussen, maar die zou ik ook niet zelf geven

• Hagar

@Kim: ja Bram inderdaad! Was ik vergeten te noemen. Snap deze naam ook echt niet: oubollig en ouderwets in mijn ogen..

• Hagar

Zie voor de top 20 www.svb.nl (links onderin site staat linkje naar kindernamen)

• Mam van BMP

Maud vind ik geweldig! Pas nadat ik mijn dochter zo noemde kreeg ik hier ineens de reactie dat het wel erg hard klinkt. En idd soms klinkt het best bot. Maar ik blijf het een lieve en stoere naam vinden.

Tess vind ik idd onaf, Tessa vind wel heel erg.

Jayden begrijp ik ook helemaal niks van! Verschrikkelijk lelijk en ordinair.

Max heb ik ook helemaal niks mee, vind hem eigelijk zelfs te lelijk voor een hond.

Daan, Bram, Jan, Tim, Stijn; “ouderwets” en saai.

Sophie, Emma, Eva, Anna, Anne, Fleur; saai!!

Milan, echt een kindernaam. Zie geen volwassen man voor me.

• mom to be

Jayden en Jesse vind ik zelf ook niks aan, maar ik denk dat een ander soort mensen voor die namen kiest.

Hier wonen ook een Senne (een meisje) vind ik ook niks aan, en een Joren (jongen) ook niet leuk.

En er is laatst in de buurt een Pippa geboren, dat vind ik ook een beetje te hip wille doen.

En Puk dan, ik heb het wel een paar keer gehoord, maar vind het geen naam voor een volwassene.

Maar je had het over populaire namen dus…. Tijn bijv. ind ik zelf geen krachtige naam, beetje kaal.

Finn, zou ik zelf niet kiezen.

Teun, Thomas, Ruben, Lieke vind ik wel leuke populaire namen.

• Bluem

Ik snap wel waarom die namen populair zijn, omdat het de smaak van de gemiddelde Nederlander aangeeft.

Op namenforums zijn meestal mensen actief, die iets anders zoeken dan de gemiddelde smaak.

Voor een doorsnee-naam (top 10-20) hoef je eigenlijk geen forum te raadplegen, die namen kun je zelf bedenken.

Vandaar dat de smaak hier op het forum dikwijls afwijkt van de “gewone” mens.

• Marlous

Ik vind sowieso namen uit de top 20 niet mooi omdat ze zo vaak gegeven worden.

Ik heb liever een naam die heel apart is dan heb je echt een “eigen” naam. Die van jou is en niet bij heel veel andere in de klas zit. Eigenheid vind ik heel belangrijk in een naam.

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Ik ben het helemaal met Bluem eens!