Welke namen in opkomst 2009

• Marloes mv R+C

Welke namen verwachten jullie dat dit jaar veel meer dan normaal worden gegeven?

Ik denk dat de volgende namen kanshebbers zijn:

Adele

Lisa

Jamal

Ehm…. Ik stel de vraag zelf maar kan er niet goed antwoord op geven.

Misschien kunnen jullie het beter :D

gr. Marloes

• Hagar

Dit vind ik een leuk onderwerp! Ben hier erg benieuwd naar!

Ook ben ik benieuwd hoe lang topnamen meegaan. Bijv een Julia, Emma, Sem en Daan zijn dalers volgens www.svb.nl, maar hoe lang duurt het voordat je ze echt minder tegenkomt?

Even denken hoor voor nieuwe topnamen:

Lize, Else, Ella, Maren, Olivia, Feline

Ezra, Seth, Alvin, Quinten

• Hagar

Oh en nog twee -naar mijn idee- potentiele toppers: Seb en Mats!

• Rianne

Phileine. Die naam hoor ik nu zo vaak!

• Lieve

Ik denk dat je met Adele en Jamal nog weleens gelijk zou kunnen hebben, maar ik denk dat Lisa wel geweest is zeg maar.

Ik gok op:

Lieve (ik hoor 'm steeds vaker, jammer!)

Tove

Kes (voor een jongen ;))

Verder denk ik dat de Oud-Hollandse namen populair worden, dus nog verder terug in de tijd van de Keesen en de Leentjes. Namen als bijv. Maas, Fier, Hugo, Victor, Philip, Berend, Roemer, August, Rijk, Boet, Zeger. En voor meisjes: Mijsje, Zusje, Maria, Lies, Lidewij, Mijntje, Gitte, Lien, Stijntje, etc.

Liefs,

Lieve

• Leanna mv Liam & Noa

Olivia is denk ik echt een naam die opkomt.

• Lieve

O, en Olivia inderdaad! Kortom: ik denk dat we nog even doorbreien op de klassieke/oude namen. Ik denk dat die namen wel steeds aparter worden, zoals Fier, en Kes (óók een hele oude naam, ook al oogt 'ie nieuw). Eerst kozen mensen voor Kees, die naam was nog wel redelijk bekend, maar nu kiezen mensen voor Kes… veel minder bekend, maar toch al een oeroude naam!

• S.

Hier op het forum komt Maas/ Maes steeds vaker naar voren. Zou dit iets zeggen over de praktijk?

• Marloes mv R+C

Soms hoor ik een naam hier zo vaak dat ik het gevoel krijg dat ie dus overal wel bekend moet zijn, maar er zijn namen die je hier voorbij ziet komen die niet eerder zijn gegeven volgens de gegevens en dan na een tijdje hier genoemd te zijn ineens wel. Dat vind ik wel grappig.

gr. Marloes

• Lauren

Haha ja dat heb ik ook! Heel veel namen die ik hier lees kom ik ‘in het echt’ nooit tegen, maar doordat ik ze hier zo vaak lees zal ik ze minder snel geven omdat ze hier zo bekend lijken en zo veelverkomend! Terwijl dat eigenlijk wel meevalt :D