Nieuwe scandinavisch namen?

• Hager

Gelezen op www.voornamelijk.nl:

'Blijkbaar zijn veel ouders klaar met Britt, Bente en Marit en zijn er nieuwe Scandinavische toppers nodig. Zijn er naast Tove meer kanshebbers?

Wat bijvoorbeeld te denken van Ella, Emilie, Hedda, Ida, Leah, Malin, Maren, Mathea, Mia, Milla, Mille, Oda, Silje, Tiril, Tuva en Vilde?'

——

Uit bovenstaand rijtje vind ik leuk: Ella, Maren en Mathea

Rest niet mooi.

• Belle.

Tova, Maren, Mia, Mille, Silje en Tuva vind ik erg leuk om te horen! :D

Groet,

Belle.

• Okko

Helemaal mijn smaak, mijn voorkeur:

Tove

Leah

Maren

Tuva

Vilde

• Hagar

Dat menen jullie niet! Ik vind Tove, Tuva en Vilde echt verschrikkelijk!

Tove rijmt op dove en bij Tuva en Vilde krijg ik ook nare associaties.. maar gelukkig ieder zijn smaak!

-Ik ben Hagar hoor, bovenin staat Hager (tikfoutje)

• Rianne

Ik vind Solveig voor een meisje echt een geweldige naam!

• Zea

Ja, Rianne - ik ook!!

Ik zeg Solvé, of maak jij er Solvei van?

Zea :)

• Rianne

Ik zeg Solwei. Maar ik ken een meisje met die naam, en bij haar spreek je het uit als Soewee. Vind ik eerlijkgezegd een vreemde uitspraak.

• Hagar

Ik zit op een hele andere lijn dan jullie…hihi

Solveig…echt niet mooi..zal door de meeste mensen heel hard uitgesproken worden en doet mij denken aan oorvijg. Ik zou deze naam nooit geven, helemaal niet in Nederland.

• Lieve

Ella, Emilie, Malin, Maren, Mia & Tove vind ik héél erg leuk! Met name Tove & Emilie. Ze klinken zo lief!

Je merkt inderdaad wel dat Tove ‘in’ komt. Ik vond ‘m ook al een tijdje leuk, maar dacht dat ik zowat de enige weleens van die naam had gehoord, totdat ik ’m hier op het forum in namenlijstjes van een paar prikkers zag staan!

Verder denk ik dat deze namen misschien weer terugkomen/opkomen:

Agnes**

Astrid*

Birthe*

Dagmar*

Fride

Hilde*

Inge/Inger

Iselin

Johanne**

Kristi

Marte

Maj*

Signe**

Moa (voor alle Noa-liefhebbers ;))

Tindra

Madeleine**

Meia*

Else*

Met een sterretje vind ik leuk, met twee sterretjes heel leuk.

Liefs,

Lieve

• Red, D (210507) en 250609

Grappig… Signe… Prachtige naam! Stond op ons lijstje voor de aankomende baby. Maar doordat de kans groot is dat je steeds moet uitleggen hoe je het uitspreekt of schrijft, zien we er (helaas) vanaf. Naast Signe stonden Hege en Lykke (spreek uit als Luuhke) ook bovenaan. Uiteindelijk is het wat anders geworden. Net zo apart, maar zonder moeilijke uitspraak of schrijfwijze.

Onze jongensnaam (we weten niet wat het wordt) is net zo. We hebben trouwens al een dochter, D.agmar.

Iselilja (de tweede ‘l’ spreek je niet echt uit) is trouwens ook een Noorse naam die ik prachtig vind! Lijkt een beetje op Iselin. Inger is ook leuk, maar toch iets te ouderwets naar mijn smaak. Sowieso kan ik de ‘r’ niet zo goed uitspreken, dus dan krijg je al snel Inge…