Laatste letter- Eerste letter

• Lotte

Hoi!

Hoe storend is het dat de laatste letter van de voornaam dezelfde is als de eerste letter van de achternaam? In ons geval zijn de eerste letters van onze achternaam Sch, en de namen die bovenaan ons lijstje staan zijn Kes (j) en Mijs/Meis (m). Dus:

Kes Sch……………

Mijs Sch……………

Reden om verder te zoeken naar andere namen die niet eindigen op een -s of kan het wel? Vooral bij Mijs/Meis twijfel ik…

Alvast bedankt voor jullie mening!

Groetjes, Lotte

• Siria

Ik vind het wel een redelijke tongbreker ja.. Maar als het echt dé namen zijn, ga er gewoon voor! Mensen wennen er vanzelf aan, en hoe vaak wordt je voor- nou met je achternaam genoemd? Op schrift, veel, maar hardop?

• angelique

Mijn zoon eindigt met een r en zijn achternaam begint met een r, ik vind het niet storend hoor!

gr.Angelique

• Olivia

Stel dat jullie achternaam Schouten is dan wordt het dus

Kes Schouten, dat vind ik niet raar of moeilijk klinken hoor.

• Belle.

Ik vind het niet storend.

• nikki

vind het ook wel kunnen.

• xEmx

Tja, dat is ook persoonlijk denk ik.

Onze achternaam begint met een M en daarom vielen de namen Tim en Sam destijds direct af. Wij vonden dat niet lekker lopen.

Later zat er bij mijn dochter in de klas een jochie met dezelfde achternaam als wij en die heette Sam.

• Lieve

Ik vind het goed kunnen. Mijs is een ge-wel-di-ge naam! Zou ik zeker doen! Kes is ook leuk ;)