slome namen

• nikki

er bestaan zulke(vind ik tenminste) saaie onwijs slome namen.

ik zie bij de volgende namen een heel sloom kind,met de mond open hangend en een onverzorgd kapsel.

nr 1: tobias

stijn

stefan

ruben

maarten

madelon

olga

ilona

kennen jullie ook zulke namen? en hebben jullie er ook zo een idee bij? ik zie namelijk niet bij een tobias ofzo een leuk knap fris jochie..

• S.

Ik vind de combinatie Sanne en Lotte wel zooooooo sloom…..

En ook Esther…. echt té saai! Vera, nog zo één.

Voor een jongen Thijs (al ken ik een paar hele leuke!). En Rik doet ook mee. Echt niet mijn namen….

• Pietje Puk

Kinderen met namen als Rianne, Jantina, Albert ….

• VleerKipje

Tijn, Stijn, Berend, Boudewijn, Mathijs

en nog wel wat maar kom er even niet op.

Veel namen met een IJ vind ik al snel sloom/ muf.

Van die spierwitte, ongezond ogende kinderen met inderdaad een onverzorgd kapsel. Ook zo'n slome blik in de ogen.

Dat beeld heb ik erbij :-)

• Mam van BMP

Sophie, Sarah, Twan, Stijn, Sonja

• Jo mama van 3

Eigenlijk de hele top 10….. gaaap!

Tim, Sanne, Lotte, Tom, Sterre, Esmee, Anna, …; kortom de daar-gaan-we-weer namen…

Jo

• Yrsa

Ralfffffff vind ik slaapverwekkend, maar verder kom ik niet

• mary

Eline vind ik echt een slome naam!

Arthur,Gijs,Johan,Jeanette,Anne,Nicole,Met stip op1 SIMON!!

• San mv 2

Deze manier van namen in hokjes zetten, boeit me: waaróm is een naam sloom?

Vanwege de slome klank? Of omdat je een iemand kent die sloom is (er sloom uit ziet) en die naam heeft?

Zo vind ik Ruben, Thijmen, Merijn, Merlijn en Simon ‘slome’ jongensnamen. Door de zachte klank van de naam. De eerder genoemde namen Stijn, Stefan, Thijs en Mathijs vind ik niet sloom, dat komt puur door de T-klank in de namen.

De ‘sprong’ naar ongezonde, onverzorgde kinderen kan ik niet volgen…

San, mv een helemaal niet slome Eline ;-)

• nikki

niet dat ik vooroordelen heb,want ik zie dit telkens..als je een gezin ziet make-uploos,beetje onverzorgde kleding etc en van die kinderen met te korte broeken en bob de bouwer gympen(aan de verkeerde voet) en nooit wordt ik verrast met een naam zoals ferre mees daan etc. altijd is het ruben,tobias,stefan.