zelfde namen

• Maaike

Ik heb twee ooms, broers van elkaar die hun dochters exact dezelfde naam hebben gegeven. Zouden jullie dit doen, als dit echt de naam van je dromen was?

• Maaike

Moet er wel even bij zeggen dat de een aan de andere kant van de wereld woont..en de nichten elkaar dus waarschijnlijk niet zullen ontmoeten.

• isra

in mijn familie heel veel van dit soort gevalletjes…..opas en omas zijn meerdere keren vernoemd,,,

• Marloes mv R+C

Bij mij ook namen die gelijk zijn of erg op elkaar lijken:

Sippie, vernoeming meerdere keren in de familie

Marloes, Marije en Martijn (ik en mijn neefje en nichtje uit zelfde gezin)

Ik vind het zonde en zou zelf liever doorzoeken naar een andere leuke naam.

gr. Marloes

• Lieve

Ik denk dat ik dat zelf niet zou doen… maar het ligt ook aan het contact. Als je je broer iedere dag spreekt dan zou het een beetje raar zijn. Als ik het écht héél graag wilde, en geen ander naam kon verzinnen, dan zou ik het in ieder geval eerst vragen aan die broer.

• Maaike

Ha Marlous,

maar dit zijn toch niet dezelde namen? ze lijken alleen op elkaar. met dezelfde bedoel ik echt exact dezelfde en niet een vernoeming. Veel nichten hebben ook een vorm van de naam Geesje, zeker 5 nichten die namen hebben die hierop lijken.Maar ik bedoel echt hetzelfde.

• nikki

nichtje van mijn vriend heeft een meid,senne

woont aan de andere kant van nl en zien haar 1x per jaar

ik vind senn leuk voor een jongen.zou je dit doen?

• Rianne

Ik zou het zelf niet doen, maar bij mij in de familie is dit heel normaal. Mijn vader heeft 5 neven met exact dezelfde naam (zowel roepnaam als doopnaam), en ze zijn ook ongeveer even oud. Bij mijn opa in het gezin gaven ze allemaal hun oudste zoon de naam van hun vader. (dus de opa van mijn vader zegmaar)

• Marloes mv R+C

Prima, toch een beetje aparte reactie, je zet er toch niet bij dat het geen vernoemingen mogen zijn?

Ik neem aan dat de meeste mensen wanneer ze vernoemen in de roepnaam deze naam ook mooi vinden. Dus het KAN een droomnaam zijn. Ik noem er ook bij dat de ene naam exact hetzelfde is en ik noem daarbij namen die erg op elkaar lijken, geen probleem toch? Ik zou namelijk al niet eens kiezen voor namen die op elkaar lijken.

Het was misschien niet je bedoeling, maar er zijn meer reacties die over vernoemingen spreken dus de gedachte was niet raar…

gr. Marloes

• Zea

Nou nee, wij hebben ons al rotgetweifeld of we wel voor Inte zouden kiezen met nichtje Imke… Kón nèt vonden we. Maar nog gelijker, nee, absoluut niet. Dit is bij vlagen al niet praktisch.

Zea