Hoi Marloes!
Ik zag inderdaad je berichtje Heb ook al gereageerd hoor. Het klopt dat ik Samuel was vergeten, maar hij is al ver in de twintig en uit een eerder huwelijk van mijn oom.
Mijn oma heet Ninthe, ja. Nina Marinthe om precies te zijn. Roepnaam werd al gauw Ninthe. Opa heet Rijn… is Rijn zo'n gekke naam dan? Ook wel gespeld al Rein. Ik vind 'm niet vreemd.
Vind je Inez een aparte naam? Are you kidding me?
Lieve Lente
Mirthe Merle
Veerle Vive
Zonne Zusje
Alleen Zonne & Zusje zijn écht bijzonder. Maar als je goed hebt gelezen is zij pas 7. Zonne & Zusje komen steeds meer ‘in’. Aangezien zij 7 is heb ik geholpen bij het kiezen van een naam, ik was toen namelijk 10 (ik heb dit vast weleens vermeld, aangezien daar mijn liefde voor namen is begonnen). Dus vandaar dat ik me een aantal namen nog kan herinneren. En daarbij: iedereen vraagt toch weleens: ‘Mam, pap, waren er nog andere namen waar jullie tussen twijfelden bij het kiezen van mijn naam?’
Je beste vriend heet Zomer - Ja, klopt!
Net geboren Zee - Ja. Deze naam gaat denk ik ook opkomen hoor. Een andere prikker zei al dat er hier ook een moeder was met twee meisjes: Zee & Mus.
De zusjes Seine en Loire - Tja, ik daar kan ik ook niets aan doen, ik zou zelf niet voor zo'n combinatie kiezen, maar de namen vind ik op zich best oké.
De zevenjarige Lux - Nee, dat heb ik nooit gezegd. Ik ken geen Lux. Ik hoor die naam nu voor het eerst. En ik moet zeggen: ik vind 'm leuk.
Maar Lux? Nee, dat heb ik nooit gezegd, tenzij ik ernstig dronken was
De redenen dat ik veel namen/mensen ‘ken’ zijn denk ik:
- Ik werk op een kinderdagverblijf (daar zitten veel jonge kinderen).
- Ik ga om met veel kunstzinnige mensen.
- Ik pas vaak op bij kindjes.
- Ik doe veel buitenschoolse activiteiten (zo leer je veel mensen kennen).
- Ik ken ook veel kinderen door mijn zusjes.
- Ik woon in Amsterdam, daar zijn namen toch al snel wat anders dan bijv. in Friesland.
* Het lijkt misschien zo dat ik haast geen mensen ken met gewone namen ofzo, maar dat is natuurlijk absoluut niet zo. Als je veel mensen kent zijn daar ook héél veel mensen van bij met een doodnormale naam, en nog niet eens een twintigste met een aparte naam
Nou goed. Je mag er natuurlijk over denken wat je wilt. Maar je verdiende een uitleg vond ik.
*Welterusten*
Liefs,
Lieve