Hoi Lila!
Nee, hoor ik voel me niet beledigd Ik ben namelijk niet degene die die namen draagt En al zou het wél over mijn naam gaan, dan nog zou het me niet uitmaken, want iedereen heeft nou eenmaal een eigen mening
Ik kan wel begrijpen dat je denkt: ‘Huh, wel heel veel vreemde namen in één familie.’ Maar ik heb ook al een uitleg gegeven. Verklaren waarom veel neven en nichten aparte namen hebben kan ik niet écht, want die reden weet ik natuurlijk niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat we veel creatievelingen in de familie hebben, en dat het misschien daar aan kan liggen?
Maar zoals ik al zei: zoveel vreemde namen zitten er helemaal niet in mijn familie:
Ghijs (alleen dan zonder een ‘h’ ertussen geschreven), Seb, Koosje, Thirza, Micha, Thijmen, Lev, Phebe, Imre, Arthur, Sophie, Aimée, Sebas, Floor & Nout zijn normale namen.
Yaya en Elif zijn ook niet vreemd (voor kindjes met een Chinees uiterlijk).
Nuna & Sisa hebben een donkere vader. Ook die namen vind ik dus niet zo heel gek.
Aster is een bloem, dus dat is net als Roos en Mirthe ook gewoon een naam. Midas, Pip, Mex, Zilver zijn eigenlijk ook helemaal niet raar. Als ik me niet vergis is er hier een moeder met een Mexx, en een moeder met een Midas. En wat dacht je van Pip Studio. Pip is niet zo'n bijzondere naam. Ik ‘ken’ ook een Pip van in de 50, een Pip van 12 en een Pip van 7. Zilver wordt tegenwoordig ook veel gegeven.
Bruyn is gewoon een hele oude, Hollandse naam, net als Stach en Bes.
Stach, Bes, Engel & Parel zijn écht aparte namen, maar de rest valt wel mee toch? Nou ja, misschien is het ook dat ik eraan gewend ben, maar ik denk dat het toch echt wel meevalt.
Tja, en de namen Seine en Loire…ík heb ze niet bedacht (niet dat ik ze lelijk vind hoor). Ik ‘ken’ redelijk veel mensen en dan kom je dus ook dit soort namen tegen. Ik wed dat iedereen dat heeft, maar het ligt er natuurlijk wel een beetje aan met wat voor soort mensen je omgaat; als je veel met ‘kakkers’ omgaat ken je waarschijnlijk veel mensen met ‘kaknamen’ (die ik vaak heel mooi vind ), en zo is dat ook hierbij, alleen dan met exclusieve namen i.p.v. ‘kaknamen’.
Liefs,
Lieve
P.s. Nu wordt ik wel nieuwsgierig hoe de nichtjes en neefjes van anderen op het forum heten