Wat voor gezin?

• Betty Boop

Ik heb het al vaker gelezen, maar vind het toch wel leuk hoe verschillend mensen de namen associeren met de achtergrond van het gezin,

Dus mijn vraag is, Wat voor gezin zijn wij?

De oudste zoon (13jr)heet David, roepnaam Dave

Dochter (10jr) Julia Engelina Samantha

Zoon (4jr)Florian Delano

en de jongste zoon (2jr) Lucas Olivier.

Brand maar los ;)

• nikki

de oudste kinderen zijn van een eerder huwelijk. of vader of moeder is een tikje ordinair en koos de namen dave,engelina,samantha en delano.en de andere partner is wat netter en houdt van klassieke namen: julia,florian,lucas,olivier.

• Betty Boop

Waarom deze namen… De uitleg;)

David is een naam die ver in onze familie terug gaat, mijn niet bio vader maar voor mij wel mijn echte vader heet ook David vandaar vernoemd,

Julia vond ik zelf een prachtige naam, Engelina is een vernoeming naar mijn moeder,oma en overgrootmoeder, Samantha is de tweede naam van mijn zusje Rosalie in twee kinderen de hele familie vernoemd;)

Florian is een vernoeming naar vader Jan hij koos voor de naam Delano (Die ik afschuwelijk vind;) )

Lucas vonden wij beide een mooie naam en Olivier is eigenlijk een verwijzing dat hij onze vierde is en een, vind ik geweldige naam;)

• Betty Boop

Je hebt in beide gevallen gelijk, de oudste zijn van een eerder huwelijk maar daar van heb ik alleen de namen gekozen, de twee jongst zijn van mijn (huidige) man, hij houdt van namen als Kimberly,Shamya Delano, en meer van dat soort namen,

Ben wel erg blij dat ik toch de overhand had bij het kiezen ;):D

• Lieve

Als je alleen David, Julia, Florian & Lucas had gezegd zou ik denken: een gezin met een gemiddeld tot hoog inkomen. Vader heeft een kantoorbaan, moeder heeft wel gestudeerd, maar heeft nooit echt gewerkt omdat ze jong kinderen heeft gekregen en sindsdien huisvrouw is. De kinderen worden netjes opgevoed, maar niet echt ruimdenkend.

Bij Dave, Julia, Florian, Lucas zie ik een gezin voor me waarvan de moeder opnieuw is getrouwd (en opnieuw kinderen heeft gekregen). Als de leeftijden er niet bij hadden gestaan had ik gedacht dat Dave uit het eerste huwelijk zou komen en Julia, Florian & Lucas uit het tweede huwelijk. De moeder heeft een wat klassiekere smaak, en haar (eerste en tweede partner) hebben beiden een wat ordinairdere smaak. Ik zie een familie voor me waarbij de vader een voetbalfanaat is en moeder + de kinderen gezellig meekijken met het EK, WK etc. Iedereen zit van top tot teen in oranje voor de tv. Beide ouders houden wel van een biertje en moeder en vader zijn fan van André Hazes en/of de Toppers. Vader doet iets met zijn handen (denk aan loodgieter, bouwvakker) en moeder is een basisschooljuffrouw.

En klopt het een beetje?

Liefs,

Lieve

• Betty Boop

Uhh bijna;) Zowel vader als moeder hebben een hekel aan voetbal en aan verkleden doen we al helemaal niet, vader houdt idd van nederlandstalig, moeder meer van U2 en softrock.

Vader is zelfstandigondernemer (Autobedrijf) en moeders doet de boekhouding:D

Erg leuk dit te lezen:D

• Lieve

Haha, nou ja voetbal ís ook gewoon een suffe sport ;) Dus ben blij dat jullie tóch geen voetbalfanaten zijn :D

Ik vind trouwens, David, Julia, Florian & Lucas mooie namen hoor! Niet heel apart, maar dat hoeft ook niet, wel klassiekers. Dave vind ik vinder, sorry. Maar spreken jullie David dan zeg maar ook uit als Dee-vid?

Liefs,

Lieve