Jade

• Felicia

En voor een meisje denken wij aan Jade. Wat vinden jullie daarvan?

Is het niet teveel: ja, de melk staat daar, of ja de muziek begint zo. Is het niet irritant als je af en toe je naam hoort in de gewone dagelijkse taal.

Ik vind de klank heel mooi.

Bedankt alvast!

Groetjes,

Felicia

• ***Noni***

Is ook een hele mooie klank.

Ik had er nog nooit zo bij nagedacht, dus het stoort me ook niet eerlijk gezegd.

• nikki

ben het met noni eens

• Jo mama van 3

Mijn dochter heet zo; de discussie over de uitspraak (Djeed of Ja-duh) is hier al een aantal keer geweest. Gewoon bij ons als de edelsteen dus en blijf ‘t een prachtige naam vinden alleen hoor je ’m tegenwoordig veel vaker.

Maar goed, de zinsverbanden die jij beschrijft is mij in uitspraak nooit zo opgevallen. Wel zegt mijn oudste als ie boos op haar is ‘jaaaa-duhhhhh’ met zo'n toontje….hahaha, en hij snapt ook niet waarom er een ‘e’ achter de naam staat (je zegt toch geen j-a-d- e; hij spelt net vandaar)

Jo

• Lieve

Ik denk het ‘Ja-de-melk-staat-daar’ geen probleem zal zijn, maar ik vind het niet echt een mooie naam, een beetje nietszeggend… sorry.

• Rubina

Ik vind het een mooie naam. Als Djeed niet trouwens.

• Ikke

Mooie naam! Staat hier ook op nummer één voor onze dochter.

• Lisa mv Jélin

Ik vind het als djeed leuker. Zo zou ik het in eerste instantie uitspreken. Ik heb daarentegen niet de associatie met “ja, de(melk staat daar)”.

• Mirel

Ik vind Jade (Jaa-de) een prachtige naam!

Hij staat al heel lang op mijn lijstje.

Hij is niet te onbekend, maar ook zeker niet te bekend.

Ik vind de naam precies goed!

• Joos + ? (okt '09)

Ik vind het ook een prachtige naam!

De kleine meid van mijn nicht heet zo, mooie naam!

Gr. Joos!