Wie wil helpen meedenken over een meisjesnaam?

• Mies81

Dag allemaal,

Ik ben zwanger van ons tweede kind en wij weten niet of het een jongen of een meisje wordt. Voor een jongen zijn we er al uit, maar wij vinden het heel lastig om een leuke meisjesnaam te bedenken.

Onze zoon heet Simon, dus het zou leuk zijn als het daar een beetje bij past. Verder zoeken we een naam die ook in het buitenland makkelijk uit te spreken is en liever niet één die begint met een k (klinkt niet mooi bij onze achternaam).

Ik zou het heel leuk vinden als jullie wat voorstellen willen doen.

• nikki

lize

veerle

zara

imre

jiske

senne

feline

liv

inet

ezra

reza

merel

fenne

lizzie

fleur

puck

diese

lois

kee

is dit een beetje je smaak?

• Mies81

Ik vind Loïs en Lize erg leuk, maar helaas zijn die beiden al ‘afgekeurd’ door mijn man. Hij houdt meer van langere, klassieke namen, terwijl ik korte vlottere namen leuk vind.

• ***Noni***

Simon, wat een mooie naam!!

Ben heel benieuwd wat jullie jongensnaam is? Als je dat niet wil delen is prima hoor:)

Wat vind je van:

Elise/Elize

Eloïse

Karlijn

Olivia

• Zea

Ik denk bij Simon meteen aan David. Is dat toevallig jullie jongensnaam ;-)?

Zea

• Katrien

Simon &:

Lol

Eline

Feline

Lieke

Madelief

Julia

Emma

Jinte

Inte

Lotis

Nina

Niene

Vera

Marit

Marin

Mare

Mirthe

Meike

LOtte

Sterre

Juna

Sarah

Jara

Nona

Rune

Luna

Thirsa

Mila

Roos

Fiene

Anne

Flore

Nora

Florit

Jolijn

Joline

Lieve

Isa

Tess

Tessa

Tessel

Liselot

Charlotte

Ode

Noa

En???

• Helena mv L & M

Mooie naam Simon!

Thirza of Loïs vind ik er inderdaad erg mooi bij.

Andere suggesties:

Simon en Ingeborg (even voor je man, lekkere lange naam, haha)

Simon en Iris

Simon en Isa

Simon en Nora

Simon en Jonna

Simon en Mila

• Mies81

@Helena: Isa vinden we allebei leuk, maar komt de laatste tijd zo vaak voor dat we die geschrapt hebben. Ik heb zelf een typische jaren 80 naam (niet mies ;-)) en vond het altijd vreselijk dat ik nooit de enige in de klas was.

@Zea: Wat grappig, David stond hoog op mijn lijstje, maar man vond het niks. Het is uiteindelijk Abel geworden.

@Katrien: Uit jouw lijstje vind ik Vera, Nina en Roos heel leuk. Die zal ik eens voorstellen aan man, maar ben bang dat ie ook deze te kort/hip vindt :-(

@Noni: Jaaa, Olivia vind ik mooi! Helaas (je raadt t al) afgekeurd door man, die moest meteen aan Olivia Newton John denken en vond het stom het kind daarna te ‘voernomen’.

Jongensnaam is dus Abel. We zouden voor een meisje ook graag een bijbelse naam kiezen, maar ik vind de meeste bijbelse meisjesnamen (zoals leah, judith, ruth, rebecca, esther enz) niet zo mooi.

• Marieke72

Sara, Eva, Loïs zijn ook een bijbelse namen.

Marieke

• ***Noni***

Vera is ook klassiek vind ik en helemaal niet hip in mijn ogen. Erg mooi ook!

Veerle misschien?

Anne-Vera ?

Ik vind David en Simon (ook) super trouwens:)