Wie overtuigt me van mijn ongelijk?

• Jo

Wat dacht je van diana is aan de marihuana?

Erg flauw.

Ik denk echt dat elke naam te beschimpen is.

De vraag is klopt de naam bij het kind. Bij mij op de basisschool kwam een nieuwe (grote brede) jongen met de naam Bort, dat was even wennen en toen heel gewoon.

Er zat ook een minder verfijnt meisje op school met de naam Zwaantje. Haar naam werd later veranderd in Zwanet oid.

• gerda

Ik had ook een Bort op school, dat was ff wennen idd. Ook een Jarig trouwens.

En Diana/Marihuana bedachten ze in die tijd nog niet :D

• Daisy

Voor Révin kan ik nu echt niets bedenken, maar dat weten ze straks op school vast wel!!

Ik zou noooooooit voor Rik kunnen kiezen omdat daar gewoon een heel liedje over is…

Van kinderen voor kinderen, en als ik de naam rik hoor dan ga ik automatisch zingen :-)

• Willy

Wat een leuk onderwerp!

Ik moest gelijk denken aan een kennis van mij die haar zoon jaren geleden Clint had genoemd, in de veronderstelling dat daar niets op rijmt.

Wat denk je, wordt ie door iedereen “Eastwood” genoemd!

Er is dus gewoon altijd wel iets te verzinnen.

Hier in de speeltuin wordt een meisje Desi - vleessie genoemd. Slaat in mijn ogen nergens op, maar de kinderen liggen dubbel.

• Fenna

“Wat dacht je van diana is aan de marihuana?” :D

Wij hadden “Marleen Speen” in de klas. En stouterik, viezerik was ook érg grappig. Meer kan ik me niet herinneren, of het moet al Anne de Panne, Willem de Pillem zijn :)

Weet iemand waarom de -p- steeds gebruikt wordt?

Ik denk dat er genoeg namen zijn waar niets op te bedenken is: Eva, Anneke, Louise, David, Amber, Julius, Jonas, Sam, …

Wilde deze twee ook opnoemen, maar bedacht me dat daar wel iets op rijmt:

Martijn heeft pijn

Daan roeispaan

Ach, zolang het geen Rik (Nick, Mick) is, vind ik al die rijmelarij niet zo'n probleem. Kinderen verzinnen altijd wel iets: uiterlijk, schoolprestaties, kleding, afkomst, … alles kan een aanleiding tot (vervelende) grapjes vormen.

Neemt niet weg dat ik pestgevoelige namen zoveel mogelijk uit de weg zou gaan. Dus Lotus en Lasse blijven een twijfelgeval :)

Fenna

• sas mv F+K

janneke ——————->jammerke

Mika—————————>mikado

volgens mij is overal wel wat op te verzinnen

• sas mv F+K

zo las ik hier de naam liva nali.

vrees dat dat meisje ook echt vreselijk gepest gaat worden

anali

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Van rijmen trek ik me niet zoveel van aan! Waarschijnlijk krijg je Norah Porah en Samuel de Pamuel.

Ik kan me niet herrinneren dat iemand ooit iets op mijn naam heeft verzonnen (Marie-Louise)…

• nikki

sam hanenkam

• Nienna

Marie-Louise moet piese(n) riep mijn oudste meteen! ;-)