Wie overtuigt me van mijn ongelijk?

• Jo

Ok. Misschien leuk.

Wat is dè voornaam waar niet op gerijmt kan worden en waar geen (foute) woord'grappen' over gemaakt kunnen worden.

En geloof me, ik heb meerdere keren vage vergezochte opmerkingen gehoord.

Ik denk dat zo'n smetteloze naam niet bestaat, wie overtuigd mij van mijn ongelijk?

• Blue

Ik ben ooit naar de cabaretshow geweest van woordkunstenaars Frank van Pamelen en Jan J. Pieterse.

Zij maakten stand-up gedichtjes op namen van mensen uit het publiek.

Volgens hen is Kevin de enige naam waar niets op rijmt.

• Mam van BMP

Zo'n naam zocht ik voor de oudste en dat is B.jorn geworden.

Maar op school wordt dat toch ook “bjorrun de porrun”.

En kevin de pevin :?

• San mv 2

Op mijn naam werd ook alleeen maar “Sand(e)ra de Pandera” gerijmd. Volgens mij geeft die variant met een P ervoor wel aan dat er weinig/niets anders is

• Laura + ? (28 juli '09)

Nou, ik vind Bjorrun de porrun of Kevin de pevin niet rijmen.

Rijmen vind ik ‘Rik heeft een sik’

Mijn naam is ook veilig, alleen aura ‘rijmt’ al ben ik het daar niet mee eens omdat ik dat geen rijmen vind maar slechts het weglaten van een letter :)

• Jo mama van 3

Ik heet Johanna……werd al snel panna, manna maar echt rijmen nee dat doet 't niet.

Jo

• Lisa mv Jélin

Ik weet alleen de 2 woorden waar niets op rijmt; herfst en twaalf.

Namen rijmen wel vaker niet, zoals hierboven aangegeven. Ik zou ook niet weten wat op Jélin zou rijmen…

(Omdat het rijmt, zou ik alleen al nooit voor Nick of Nikki kiezen)

• nikki

ik denk dat er heel veel namen zijn waar je niet ECHT op kan rijmen. je kunt overal en bij elk kind wel wat doms verzinnen.is het niet bij de naam dan wel ergens anders bij..dan gaan ze wat anders zoeken om het kind op te pakken.

ik ga daar dus niet heel erg rekening mee houden met de naamkeuze van mijn(ooit toekomstige)kind. namen zoals bo vind ik leuk..kun je ook wel wat op rijmen.maar om het daarom te laten..neej!

• Lieve

Het is inderdaad zo dat sommige kinderen bij iedere naam wel iets weten te verzinnen. En als ze niets bij iemands naam kunnen verzinnen, dan zeggen ze wel iets over de afkomst/het uiterlijk/schoolprestaties etc. van diegene. Bij mijn naam kan namelijk (voor zover ik weet) niets lulligs verzonnen worden, maar werd soms wel Lange Lieve genoemd, omdat ik altijd de langste van de klas was. Maar dat was nooit vervelend bedoeld :)

Ik zou er dus ook geen rekening mee houden als ik een naam moest uitkiezen.

Liefs,

Lieve

• gerda

Op mijn naam wisten ze ook nooit wat: Diana.