Wisten jullie dit?

• Zea

Marijn, waar ik een ontzettende zwak voor heb, is gewoon een populaire jongensnaam :-(

201 jongens zijn zo genoemd in 2008, en daarmee staat de naam op plaats 75. Nouja, flink onderschat ;-) ik hoor de naam nooit..

En dat tegenover slechts 32 meisjes. Terwijl ik dacht dat het een echt uniseksnaam is.

Hmm… even verder bladeren in de svb lijst.

Zea

• Sophia

Ik ken meerdere Marijns, zowel jongens als meisjes. Ik vind het jammer dat de naam aan jongens wordt gegeven… Voor een meisje vind ik hem heel leuk, maar ik zou niet voor een unisex naam kiezen, veel te lastig! Annemarijn vind ik heel mooi voor een meisje. Kan trouwens ook nog unisex zijn… maar iets minder logisch.

• CarlZ mv3+?

Ik ken een meisjes- Marijn. Ik kan zelf helemaal niks met de naam Marijn.

Net zoals Merijn en Merlijn. Het zijn voor mij hele “slappe” namen.

• Rose. mv 4 + 22/10/09

Nee, ik wist ook niet dat Marijn zo vaak voorkomt! En al helemaal niet voor zo veel jongens, ik ken geen enkele jongen met de naam. Ik ken wel twee meisjes-Marijns. Eén is een hele goede vriendin van mij en de tweede is mijn dochter Hasse, wiens derde naam Marijn is. Vernoemd naar mijn goede vriendin :D

Ik vind het een frisse en ‘open’ naam.

Rose.

• Annemarijn

Ik vind Marijn ook een super naam!!! Voor een meisje….

Helaas ken ik alleen maar jongens die zo heten. Voor een jongen vind ik Merijn veel leuker. Helaas heette de neef van mijn man Merijn anders had hij Marijn voor onze dochter vast wel goedgekeurd…. Nu heet ze Jasmijn, ook leuk maar helaas veel populairder..

• nikki

ik ken ook een meid die zo heet.is nu 24 ofzo

• Nicole

Ons neefje, geboren in 2008 heet ook M.arijn. Als ze een meisje was, had ze ook zo geheten idd. Echt Unisex in dit geval dus.

• sas mv F+K

ik ken 3 marijn/merijn

en ze hebben allemaal een broertje

floris (2x)

joris

floris en marijn zijn een tweeling

• Lila

Ik vind het toch meer een meisjesnaam denk ik.

Maar ik ben er niet zot van. Hier in Belgie het afgelopen jaar:

m: 1

j: 6

Heel wat minder dus!

Ik vind Merijn voor een jongen veel leuker, en Merlijn voor een meisje! :)

• ***Noni***

Ja, dat wist ik:) Ik ken meerdere Marijn's in verschillende leeftijdscategorieën en zowel jongens als meiden. Neemt niet weg dat het een geweldige naam blijft.

Is hier wel afgevallen voor mij na de geboorte van neefje Marthijn.