Merknamen

• Marloes mv R+C

Over het algemeen zijn er al een behoorlijk aantal merknamen ingebrugerd en van sommige is de naam al bekender dan het merk, maar sommige merken kan je ‘beter’ niet aan je kind geven.

Zo zijn Diesel, Anaïs, Ilse, Mexx e.d. al vrij normaal.

Toch kiezen mensen sneller voor een parfummerk of kledingmerk dan bijv. een biermerk ofzo.

Wat voor merken vinden jullie qua lettercombinatie of klank heel mooi, maar door het merk zouden jullie er niet voor kiezen?

Zo kan je bijv. Corona een mooie naam vinden, maar hem om het merk niet kiezen…

gr. Marloes

• mar10e

ik ken een gezin met een Loïs, Levi (Strauss) en Mexx………..vreselijk en zonde ook omdat Loïs op zich een hele mooie naam is ;)

hier in de straat is pas een Chanel geboren……afschuwelijk :(

• Maut

Midas

Is een Belgische keten voor onderhoud van de auto

Ethias

is een Belgische verzekeringsmaatschappij

• Okko

Ik vond Jaro altijd ontzettend mooi vroeger, tot ik erachter kwam dat een fabriek hier in de buurt zo heette. Kon het niet meer van me afzetten, het is het dan ook niet geworden…

Ik zou sowieso niet zo snel een merknaam kiezen.

• S.

Ik vind Mercedes echt een super mooie naam, maar helaas…..

En gisteren zag ik een reclame van Lenor (wasverzachter). Lenoor vind ik ook wel mooi klinken. Zou het om de wasverzachter niet laten geloof ik…

• Blue

Nivea

Olaz > kan zowel voor jongen als meisje

-

Ik las ooit eens op internet van een stel dat in 2007 hun dochter Younique genoemd had. De moeder had de naam opgedaan in een bushokje, waar een reclame hing van Younique (een fincieel product van Robeco).

Iemand antwoordde daarop: “Ik noem mijn moeder al jaren HEMA. Het zou leuk zijn als ze volgende week ook in een bushokje hangt.” :);)

• loes

Ik vind oneill een erg mooie naam. Als het geen merk was geweest had ik hem zo gegeven. Vind hem echt stoer.

Ook yorin vind ik erg leuk, helaas een tv zender.

Groetjes Loes

• nikki

bestaat toch niet meer. yorin

• Roos

Felix vind ik al tijden een mooie naam en het mag dan kattenvoer zijn, ik zou de naam toch gewoon geven.

Ik blijf Nikon heel erg tof vinden voor een zoon, mooie betekenis (overwinning) en het zou bovendien een orginele roepnaam zijn voor Nicolaas (vernoeming naar opa en broertje). Maar aangezien ik als hobby fotografie heb en ook nog eens in het bezit ben van een Nikon camera zou ik deze naam echt niet meer geven, helaas. Om de reden van de camera zou ik Eos inmiddels ook niet meer geven denk ik.

• Marloes mv R+C

Ik vind hier erg leuke namen tussen zitten:

Felix, maar de kattenbrokjes vind ik dan weer minder

Mercedes, zou ik dus echt wel gebruiken als ik in mijn eentje mocht kiezen

Lenor, zou mij wel enigszins tegenhouden, maar heeel mooi

Midas, zou mij niet tegenhouden, ik woon toch niet in België

Mexx, maar in mijn lijstje al weer geweest….

Overigens ken ik een Jorrin (lijkt op Yorin)

gr. Marloes