we hebben de roepnamen van onze meid eindelijk

• Choclatss

Hoi Siria,

Ik dacht zelf aan,Eengeliena-Lieve

vanwege de volgende zin die mama van a.d.d.m.n.j… schreef in haar stukje

Hier komt die zin uit haar stukje:

Angelina spreken we op zijn amerikaans uit dus Angel extra betoont

Maar goed ik kan er echt helemaal naast zitten !!

Vind het nu al een gedoe die naam, qua uitspraak.

En nee ik vind hem ook niet bij lieve passen.

Vind ik Viviënne-Lieve vele malen mooier.

En dan een van deze twee als roepnaam kiezen.

Dat opper ik bij deze ! :D

Siria schreef:

O dat kan ook, maar Angelina Jolie, daarbij spreek ik het persoonlijk uit als ‘èngelina’ en niet ‘eengelina’ Maar misschien heb ik het mis.

Maar wat de uitspraak ook is, ik vind beiden absoluut niet staan bij Lieve.

• Jo mama van 3

O hellup, wat heb ik hier nog aan toe te voegen….. te lange, ordinaire 1e naam met oerhollandse 2e naam…verwarrende uitspraak…kortom; ik zie 'm niet! Tja, je vroeg wat meningen…

Maar Suzanne, lekker doen wat je zelf mooi vindt hoor! En als dit DE naam is gewoon doen! Fijn dat je er al uit bent en veeeeeeeeeeeel succes met de laatste loodjes!

Jo

• mama van a.d.d.m.n.j* en?

even uitleg

de namen zo vinden wij ook niet klinken maar met onze achternaam past het helemaal en mooi bij elkaar

de eerste naam hebben de kinderen uitgekozen dus mijn andere 5 koters en de 2de naam vonden wij erg mooi

daarom deze combi

zoals gezegt met de achternaam klinkt het veel beter en past het beter

danique heeft mijn man toen gevonden en michel was de naam die mijn man gebruikte toen ik hem leerde kennen dus vandaar die keuze toen

• ollie

de namen zo vinden wij ook niet klinken :?:? maar met onze achternaam past het helemaal en mooi bij elkaar :?:?

Hoe vaak spreek je een persoon aan met zijn voor en achternaam??

In huiselijke kring volgens mij nooit

Mijn keuze zou het niet zijn

• Esther

Ook ik vind het geen mooie combinatie. Alleen Lieve zou prachtig zijn!

Ik snap jullie argumentatie ook niet echt, in combinatie met de achternaam klinkt het goed maar los niet.. Het gaat toch om de roepnaam, die moet toch ook juist mooi zijn zonder de achternaam.

En dat je een naam kiest alleen omdat je kinderen die mooi vinden.. dan zou ik toch zelf die naam ook echt mooi moeten vinden.

• Zea

Huh, je roept toch niet de hele dag: Angelina-Lieve van Dam, niet doen / Angelina-Lieve Bloem kom je eten?

De combinatie met de achternaam gebruik je als je de telefoon opneemt, je officieel voorstelt (maar niet voor je 15e ofzo, tot die tijd volstaat ook alleen je voornaam) en je schrijft het onder een brief.

Draai het om Lieve Angelina. Kinderen hun zin, want Angelina staat in de naam en jullie een mooie roepnaam die wel uit te spreken is zonder dat je je tong breekt.

Vreeeeeemde redenatie!

Zea * is dit echt? :D;):( *

• Geertje mv 2

Ayse

Dennise & Dennis

Mireille

Danique-Michel

Angelina-Lieve

In jullie rijtje past het wel :)

Voor mij niet de meest voor de hand liggende combi, maar als jullie het mooi vinden.. Soie :D Angelina zou ik wel gewoon op z'n hollands uitspreken dan loopt het lekkerder en logischer. Maar ik begrijp dat de roepnaam Lieve wordt? Lieve Bruinenberg klinkt prima!

Zag op de site van Danique-Michel dat het niet altijd even goed met haar gaat. Beterschap!!!

• ***Noni***

Lieve en Angelina op zichzelf allebei best leuke namen. Ik moet zeggen dat ik net als Geertje vind dat het in jullie rijtje wel past maar ben het ook eens met de meningen over de combinatie van de voor- en achternaam.

Angelina zou ik ook gewoon op zijn hollands uitspreken. Loopt veel beter en klinkt veel mooie vind ik!

• Marieke72

Je kunt mij niet wijsmaken dat je je kind echt roept/aanspreekt met die lange naam. En waarom zou je de kinderen haar roepnaam kiezen. Ik zou eerder dan kiezen dat zij haar tweede naam kiezen. Het is tenslotte jullie dochter!

Maar goed, das mijn mening. Ik vind de naamkeuze Angelina op zijn Engels ronduit vreselijk maar Lieve daarentegen erg mooi.

Ik zou zeggen: omdraaien die hap: Lieve Angelina Bruinenberg.

Roepnaam: Lieve (dat is tenslotte jullie keuze).

Marieke

• mama van a.d.d.m.n.j* en?

daar ga ik zeker nog even over nadenken