Mijl

• Lieve

Haha, ja Mijl is een afstand, maar Zee is een zee :D Ik heb nooit zo'n last van associaties geloof ik :) Als iemand eenmaal Zee heet denk ik aan haar, en als iemand Mijl heet denk ik aan hem ;) Mijl is inderdaad wel een beetje lastig om uit te spreken… Het klinkt een beetje als Mel. Maar er zijn wel weer veel mensen die dat een leuke naam vinden. Mel vind ik niet leuk, maar Mijl wel :D Ik weet ook niet waarom, haha!

• Lieve

Wat leuk! Ik had nog nooit eerder van de naam Zee gehoord! Mus vind ik niet zo leuk voor een meisje… ook niet voor een jongen trouwens ;)

• Zea

Ik gebruik niet zo snel koosnamen hoor, zeker niet met een ‘uh’ uitgang.

Die plakt er zo snel aanvast… Bij een naam als Jildau bijvoorbeeld (of Hilda of Tirza) kan ik het me meer voorstellen, bij de tweede lettergreep moet je een soort van ‘opnieuw beginnen’.

Zea

• Lieve

Ik snap wat je bedoelt met Tirza, Hilda, etc. Mijn nicht heet Thirza. Dat wordt inderdaad al snel Thirz. Maar ik kort -e namen ook af eigenlijk, haha.

Lieve, Mirthe, Veerle, Zonne is bij ons gauw Lief, Mirt, Veer & Zon… komt ook vooral door vrienden, die toch snel je naam afkorten…

Is jouw echte naam trouwens Zea? Ik had er namelijk nog nooit van gehoord! En als het je echte naam is: Wordt het dan ook afgekort tot Zee?

Liefs,

Lieve