Mijl

• Lieve

Gisteren op kraambezoek geweest bij: Zee (meisje). Mijn zusje vroeg hoe Zee had geheten als ze een jongetje was: Mijl. Sommige mensen zeggen dat liever niet, omdat ze die naam willen houden voor een eventuele volgende, maar daar is bij hen geen sprake van natuurlijk, dan zou het Zee & Mijl worden. Zeemijl :D

Zee (m)

Mijl (j)

Ik vind ze stiekem heel leuk :) Wat jullie?

Liefs,

Lieve

• Zea

Ik vind Mijl véél leuker dan Tijl/teil. Echt mooi vind ik het niet. Liever Miel, maar ook dat is niet helemaal mijn ding.

Zee vind ik super. Jammer dat het een lettergreep is, Zea daarom mooier ;-)

Zea

• Maeve mv L. & J. & ?

Mijl vind ik een afstand en geen naam..

Zeemijl.. helemaal erg.. Maar goed, ieder het zijne he! ;)

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Mijl vind ik niet zo, Miel voor een jongen leuker of Mijs voor een meisje!

Bij Zee kan ik me geen kind voorstellen. Alhoewel het wel lief klinkt!

• Lisa mv Jélin

Mijl vind ik net zo'n rotnaam als Paul. Niet uit te spreken!

• Fenna

Stiekem vind ik Zee ook wel leuk, hoewel ik niet houd van de Z en eenlettergrepige namen :)

Mijl daarentegen vind ik he-le-maal niets. Een mijl is een afstand, net als kilometer en de -l- aan het eind is zo moeilijk! Net als Paul en uil, dat kan ik ook niet goed uitspreken.

Fenna

• Lila

Ik sluit me bij Fenna aan! :)

• Helena mv L & M

Zee vind ik wel wat hebben. Volgens mij heeft hier ook ooit een moeder meegeprikt die twee dochters had: Zee en Mus.

Mijl vind ik helemaal niks, inderdaad eenzelfde rottige uitspraak als bij Paul.

• Rianne

Ik vind beide namen helemaal niks.

• Lieve

Ik vind Zee ook héél erg mooi! Maar ik had Zeë/Zeeë (Zee-juh) nog mooier gevonden, alleen vind ik dat minder mooi geschreven. Koosnaam wordt dan toch wel snel Zee ;)