Nog een keer peilen

• Zea

Wat vinden jullie van de meisjesnaam Alix?

Het is een Franse naam en je spreekt het uit als Aa-lieks.

Ik vind het niet erg om er alieks van te maken als mensen a-liks zeggen, denk ik. Het gaat me vooral om de klank en uitstraling!

Zea

• Lisa mv Jélin

Ik dacht meteen aan Asterix en Obelix… Ik vind de uitspraak Alieks mooier, maar de schrijfwijze Alix mooier. Alhoewel ik Alix dus uit zou spreken als aaliks.

Maar ja, daar kan iedereen aan wennen ;-) Maar ik ben geen fan dus. Ik vind het ook een beetje gekunstelde Alex…

• Blue

Ik vind het mooie Franse klassieker.

• Zea

Hai,

Tja, gekunsteld ís het dus niet. Het is zoals Blue zegt een klassieker ;-) Maar wel een relatief onbekende in Nederland, wat ik alleen maar een voordeel vind.

Maar smaken verschillen en dat is prima :-)

Zea

• maaike

Deze vind ik wel heel leuk!!!

• Helena

Op zich wel oké, maar ik vind Alex (engelse uitspraak) mooier en dan eigenlijk ook nog voor een engelstalig meisje :)

• Lisa mv Jélin

Tja, dat wist ik dan weer niet ;-)

• S.

Vind het echt een supernaam! Wel met de klemtoon op de IE graag. Jammer dat het niet bij de namen van onze kinderen past….

• Lieve

Ik vind de meeste namen die jij mooi vind ook héél mooi, maar Alix… nee sorry. Ik zal een paar redenen geven:

- Ik vind 'm helemaal niet vrouwelijk. Ik zou er ook een man bij verwachten, zowel uitgesproken als Aa-liks als Aa-lieks.

- Ik vind het een erg harde naam.

- Ik vind het een tongbreker, de ‘x’ klinkt ineens héél hard op het eind

- Ik vind 'm een beetje ordinair (ik weet het, het is een klassieker, maar toch ;))

Wat dan wel wel een voordeel is, is dat 'ie niet vaak voorkomt. Maar goed dan zijn er nog wel heel veel andere namen te bedenken die ook niet vaak voorkomen.

Maar goed, wie ben ik :D

Liefs,

Lieve

• Miepke

Alix is 1 van mijn toppers. Helaas vind m'n vriend het niks want anders kwam deze naam zeker in m'n top 3!