Namen van prematuurtjes

• Jo

Ik las laatst dat mensen een andere naam kozen voor kindje omdat deze te vroeg geboren werd. Zou dat voor jullie ook reden zijn/geweest om de naam te wijzigen?

• choclatss

Nee, ik weet bijna zeker van niet !

Als ik een naam met zoveel zorg heb uitgekozen zal ik niet wijzigen omdat de baby heel veel lichter is qua gewicht, dan verwacht.

Wil dan ook heus niet opeens een naam met een andere betekenis, die beter bij de situatie past en b.v hoop betekend !~

Ik blijf bij de met zorg uitgekozen naam dus (weet ik voor 99% zeker)

• Coco

nou ja een prematuur verwacht je niet altijd, als ik te vroeg bevallen was had ik waarschijnlijk nog geen naam die echt vaststond denk ik. Maar voor mijn beide kinderen heb ik een naam gekozen met een krachtige betekenis dus dat zou goed passen vind ik bij een prematuurtje ;)

• Gaby mv Stijn+Nova

nee, mijn dochter is prematuur geboren… maar de naam Nova stond al vast.

• sas mv F+K

finn was dan mees geweest

en kess was dan rune geweest.

• Lizzie

Bij mij was dit niet zo !

Ik ben zelf 10 weken te vroeg geboren en woog maar 685 gram.

Groetjes Lizzie.

• Mam van BMP

B. had dan Ramon geheten omdat we B. pas later bedacht hadden.

M. had nog steeds dezelfde naam gehad.

• xEmx

Mijn zoon had dan gewoon de naam gehad die hij nu heeft, maar mijn dochter had Roos geheten.

Haar uiteindelijke naam hadden we pas toen ik nog een week of 6 te gaan had.

• Lieve

Mijn zusje Mirthe werd veel te vroeg geboren, maar mijn ouders hebben niet ineens een andere naam zoals ‘Hope’ ofzo bedacht.

Ik ken wel een meise dat ook te vroeg is geboren en Prilleke heet… Zij zou eerst Boukje heten vertelde ze me eens. Ik vind beide namen niet mooi, maar dan toch 1000x liever Boukje dan Prilleke!

• Marre

Ik ga gewoon voor de mooiste naam, dus geen wijzigingen voor mij.