Letterhekel

• Lisa mv Jélin

Toen ik op namenjacht ging, waren er een aantal namen die ik uit de lijst van de SVB oversloeg. Bijvoorbeeld de G en de Q. Ik vind die letters namenlijk erg lelijk. De g-klank vind ik erg vies en de q staat in namen vaak óf odrinair óf overdreven…

Hebben jullie ook bepaalde letters die je als beginletter of uberhaupt zou weigeren?

• CarlZ mv3+?

De q, absoluut. Omdat ik die lelijk en ordinair vind.

De s, omdat we slissers in de familie hebben en das dan niet handig..

• @lie

Niet echt speciale letters, maar namen die beginnen met Kj, Sh, Dj vallen hier ook zonder meer af.

• Coco

C, E, F, I, J, L, N, O, Q, U, X, Y, Z zijn beginletters die ik eigenlijk nooit mooi vind :D

• Jo

Hmm lastig denk ik merk wel dat er een klinker is waar ik een zwak voor heb.

• Rubina

Ik heb meer letters waar ik een zwak voor heb, maar geen beginletters waar ik een hekel aan heb eigenlijk.

Ik heb wel een hekel aan de letter Y in een naam en de O op het laatst, met uitzondering van Beau.

• Mama van 3

Ja ik vind het vaak lelijk als er een Q, X of Y in de naam voorkomt en namen die beginnen met I (ie dus), C, en J vind ik vaak niet zo geweldig.

• Moon mv C & F !!!

Hier alleen de M altijd overgeslagen omdat we zelf allebei met een M beginnen. Verder zou ik niet zo gauw een I kiezen, omdat ik dat altijd een verwarrende letter vind, kan ook een L of een J zijn (afhankelijk van je handschrift natuurlijk)

maar er zijn eigenlijk geen letters die ik echt lelijk vind……

in tegenstelling tot wat een aantal hierboven zeggen vind ik een Q altijd een hele mooie letter……maar namen met een Q vind ik wel weer minder…….

• Roos

Ik zie mezelf echt geen naam met X, Y, of U geven.

• Yvon

De combie Dj…Maar niet echt een hekel: bij sommigen past het gewoon. Ik heb wel een soort van afkeur voor de initialen S.S. (S.A.S oid dus niet).