Fonetisch gespeld

• Lisa mv Jélin

Naar aanleiding van een eerder bericht waar iemand Antwanette schreef ipv Antoinette.

Kennen jullie mooie fonetisch gespelde namen of vinden jullie dat sowieso vreselijk?

Jélin (uitspraak jeelin) ipv Jaylinn (hoewel uitspraak djeelin) vind ik 1000 keer mooier bijvoorbeeld ;-)

• Pietje Puk

Ik had de link tussen Jelin en Jaylinn nog niet gelegd ;-)

Over het algemeen vind ik fonetisch geschreven namen erg lelijk. En dom.

En dan denk ik aan namen als Twan, Djim, Antwanette enz enz

• Yvon

Ik had de link ook niet gelegd. Jaylinn is tamelijk ordinair en Jelin staat dus wat minder ordinair. Maar als de uitspraak hetzelfde is maakt de schrijfwijze niet veel uit.

Sluit me verder bij PietjePuk aan :+

• Leanna mv Liam & Noa

Twan vind ik niet zo raar eerlijk gezegd.

En de link met Jaylinn had ik ook nog niet gelegd. Ik dacht meer aan een link met Jolien.

Ik ken een Anoek. Anouk vind ik veel mooier.

• Lieve

Laila vind ik bijvoorbeeld mooier dan Layla. En Twan vind ik leuker dan Toine. Maar volgens mijn houdt het daar wel zo'n beetje op. Voor mij geen Sjarlotte enzo.

• Marlous

Dat heb ik dus met de tegenhanger van mijn naam: Marloes.

Ik vind Marlous veel mooier, hetzelfde als met Anouk.

• Daisy

Ik ken er eigenlijk geen 1, gelukkig niet, want ik zou me kapot ergeren!

ken wel een Sezer (uitgesproken als de “normale” naam Cesar), maar dat is nog niet heeeel erg verschrikkelijk.

• Rianne

Ik houd er absoluut niet van. Vind het altijd een beetje dommig staan.

Zoals Michael, geschreven als Maikel bijvoorbeeld. Of Janet als Jennet.

• Bleie

Ik hou er helemaal niet van, zeker niet bij Engelse namen (waar ik toch al niet van hou).

Ik ben weleens een Djowell tegengekomen - vreselijk!

• Jo

Leuk topic!

Elke taal heeft zijn eigen variaties op namen.

Jan, John, Sean, etc. Of Michael, Michiel, Michel etc.

Ik vind het aan de ene kant wel wat hebben dat die ook weer zorgen voor nieuwe variaties. Aan de andere kant vraag ik me af waarom mensen er voor kiezen om een Engelstalige of een Spaanstalige naam oid fonetisch Nederlands te schrijven. Kan wel wat dingen verzinnen, maar ik hoor het graag van de naamgevers zelf.